Belysning - pris?

#1 - 6 juli 2003 16:17
Har fått hem ett 166-liters byggt hos en glasmästare, problemet är bara att det inte finns någon belysning till. Ska in till min akvariebutik imorgon, måndag, men innan dess skulle jag gärna vilja ha lite prisuppgifter på vad en ljusramp (ej heltäckande) på 100 cm med plats för två lysrör kan tänkas kosta så jag har lite att gå efter. Någon som kan hjälpa till? Billigaste modellen uppskattas...[:D]

#2 - 6 juli 2003 17:37
färdigbyggda lysrörsramper till akvarium (T8 iallafall) är ofta pinsamt dyra, bli inte förvånad om den i vissa fall kostar nästan som akvariet själv.

Nu kanske det bara är så att jag sett dåliga affärer men jag skulle våga påstå att jag kollat de flesta av de större.

Är du eller någon du känner händig så är det inget som hindrar dig att skaffa en hemmagjord ramp, förutom frestelsen att spendera pengar då förstås.
#3 - 6 juli 2003 17:43
Hej!

Jag har en ramp på 95 cm (1 lysrör) till min 170liters akvarium, priset på den är ca 370kr.

Du kan även kolla på denna sidan han har rätt så billiga priser på akvarietillbehör:

http://www.staffanstorpfiskimport.com

mvh
Mi
#4 - 6 juli 2003 21:52
tror han tog 650 kr för en godkänd dubbellysrörsramp på 100 cm sist jag kollade.. i GBG (trop akvarieimport)

Annons