[QUOTE=Azur][QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=Raven]personligen vill jag inte betala skatt till en bunt inkompetenta nötter på sjukhus...
kommer från min erfarenhet av den så kallade sjukvården vi sägs ha.[/QUOTE]
Att skriva så tycker jag är rätt oförskämt mot alla de jobbar i svensk sjukvård sliter häcken av sig för dig och alla andra.[/quote]
Efter att ha dels jobbat inom sjukvården och dels varit vårdtagare, vill jag påstå att det finns gott om inkompetenta nötter inom sjukvården.
Detta trots att de varje dag möts av besparingar som gör att de får sämre och sämre förutsättningar att göra ett bra jobb som är till gagn för oss alla.
Förutom att sjukvården har ljugit friskt om vårdköer och resursbrist förr, på åttitalet, så har jag svårt att förstå varför sjukhus skulle måsta vara kommunala - privat sjukvård finns redan, och fungerar tack utmärkt trots kompakt politiskt motstånd. Lönerna är dessutom högre där.[/QUOTE]
skulle kunna sitta och skriva i ett par timmar om vad jag varit med om dom senaste 4 åren.
har sökt hjälp för jag har konstant huvudvärk och blivit besvarad 1 gång.
då fick jag höra "det är säkert ingenting farligt" men det skulle lika gärna kunna va en tumör speciellt med tanke på att jag då och ibland TOTALT tappar allt vad balans kallas.
efter en lunginflammation tappade jag all aptit för mat och försökte få 3 läkare att lyssna på de ingen lyssna och sluta med att jag höll på att dö.
just nu har jag BARA ledvärk, huvudvärk, muskelvärk, balansproblem, problem med motoriken, problem med ögonen, minnesproblem, koncentrationsproblem,måste äta medicin för att kroppen ska kunna producera blod men ingen kan förklara varför jag måste äta den, kraftiga sömproblem och mycket mer.
jag har dagligen mer ont än jag hade när jag var hos tandläkarn sist och gjorde en rotfyllning utan bedövning.
och innan folk kommer med en massa dumma kommentarer om varför jag inte hade bedövning så beror det på att den inte tar på mej utan släpper 10-20 sekunder efter att den ges så det är totalt meningslöst.
tog läkarna på östra sjukhuset 5 dagar att upptäcka att jag hade lunginflammation.
dom började med att kolla hjärtat sen påstod dom att jag hade blodpropp för att efter mycket om och men säga att det var lunginflammation.
då hade jag fått en massa blodproppslösande medicin.
har gjort gastroskopi och där använder dom samma bedövningsmedel som hos tandläkarn och förklarade för läkarn att den inte funkar likt förbannat använde dom den vilket sluta med att jag spydde ner läkarns dojjer.
det finns säkerligen kompetenta människor i vården bara det att jag har inte sett eller träffat nån av dom och dom 20-30 pers jag diskuterat sjukvård med i min hemstad håller med om att det är väldigt svårt att få kompetent hjälp.
har under dom här 4 åren klassats som fullt frisk av alla läkarna jag träffat på sjukhuset.
det var inte förräns jag hamnade på arbetsrehabilitering som det började hända nåt.
menmen numera är jag sjukpensionär så jag kan ligga på sofflocket tills jag blir folkpensionär om 40år.
Kjell nu kanske du börjar fatta varför jag ogillar den svenska såkallade sjukvården.
jo som svar på Azurs kommentar om privat.
jag gick förr på lundby sjukhus för psoriasis och det funka utmärkt.
den första och enda läkarn jag haft förtroende förr.
hon skrev ut den medicin jag behövde utan att stå och käfta om att jag skulle komma dit och "sola" till exempel då de hade liten effekt.
har en vårdcentral i närheten som är privat och dom har droppin mellan 9-19 tror jag det är 5 dagar i veckan dom är inte så tokiga och många jag pratat med som går där tycker dom är jättebra.
har dock en granne som tycker dom är skit.
får man vänta 1 timme på att träffa läkarn efter att man kommit in genom dörren så har det tagit lång tid och det är UTAN tidsbeställning.
där kommer "vanliga" vårdcentraler inte ens i närheten av tillgänglighet.