"bergart" i malawisjön?

#1 - 23 januari 2009 17:05
Har funderat ett tag på vad jag skall ha för bakgrund till mitt malawi kar och det lutar nu åt rockwall (aquaterra's slimline sortiment) plus ett gäng moduler och de finns i tre färger; röd, grey granite och kalk.

Så tänkte höra om nån vet vilken bergart(er) som vanligtvis förekommer i malawi-sjön?

(kalk tycker jag ser aningen för ljus ut så hoppas på nån av de andra hehe)

Edit: kan tillägga att jag vet det finns aquaterra malawi 3d bakgrunder till samma pris som detta kommer att kosta men det kommer ta för mycket plats.

mvh ljung
#2 - 23 januari 2009 17:30
Ska du köra malawi biotop så satsa på den röd/bruna Tillsammans med Råda sand blandad med bläster blir det nog så nära man kan komma =)
#3 - 23 januari 2009 17:40
Oki gött skall lägga in en order på delarna. Har redan 25kg rådasand 0.33 men kan ju svänga förbi biltema och hämta lite blästersand o späda ut de med.

Tack för infon :-)
#4 - 23 januari 2009 17:50
Biltema säljer inte Bläster längre men Jula gör det =) Samma sak samma pris finns ju Jula i Norrköping med på ingelsta.

Blir riktigt snyggt med råda/bläster 50/50 kommer kör det i alla mina kar :)
#5 - 23 januari 2009 18:43
ljung skrev:
Så tänkte höra om nån vet vilken bergart(er) som vanligtvis förekommer i malawi-sjön?

Enligt denna länk är de vanligaste bergarterna Granit, Gnejs, och Sandsten.
#6 - 25 januari 2009 17:17
Biltema säljer inte Bläster längre men Jula gör det =) Samma sak samma pris finns ju Jula i Norrköping med på ingelsta.

Blir riktigt snyggt med råda/bläster 50/50 kommer kör det i alla mina kar :)

Var och inhandlade en 25 kilogram's säck idag för 49:-

http://invalidos-mc.com/files/tmp0/julasand.jpg
(Är en 10 liters hink och 8 liters bunke så skulle tippa på runt 15 liter totalt)

Väntar dock med att tvätta/blanda upp den med den vanliga då jag ändå måste tömma karet när bakgrunden skall i :-)

//ljung

Annons