Beskära bacopa caroliniana

#1 - 22 augusti 2005 19:34
Hallå

Min caroliniana växer som ogräs och är snart ovanför vattenytan.Är den bara att klippa av som många andra växter?
Fredrik
#2 - 22 augusti 2005 20:01
Ja, och du kan plantera den delen du klipper av om du vill.
#3 - 22 augusti 2005 20:02
Toppen.Den växer flera cm/dygn sen jag började köra med Co2 och PMDD...
Fredrik
#4 - 22 augusti 2005 21:05
Japp, Min växer också ohyggligt bra. Som tur är så är det en snygg växt så det gör inte mig någonting =)
Den går att få riktigt tät och fluffig, precis som jag vill ha den.
Knipsar man av den så kommer det alltid 2 stycken nya stänglar har jag märkt. Den verkar även vara resistent mot algangrepp. Jag har min stående i ca 0,7 - 0,8w/l och den har inte en alg på sig. Iofs funkar hela akvariet riktigt bra nu....
Otroligt snygg växt med sina glänsande stora blad.
Jag vill ge den en stor eloge!

/Rebecka
#5 - 22 augusti 2005 21:09
eller resistent mot algangrepp var väl att överdriva...Men algerna verkar inte vilja dras till den. Fast iofs har jag inga alger nu, förutom svävalger till och från pga. det starka ljuset och relativt lite växtmassa...

Man får hålla tungan rätt i mun här, så ingen tror att man snackar gojja ;)
#6 - 23 augusti 2005 07:16
Mina har någon form av korthårig grön alg som sitter på ovansidan av bladen.Anledningen till att jag vill klippa av den är att den kommer att ha nått ytan tills ikväll...
Fredrik
#7 - 23 augusti 2005 11:31
[QUOTE=fredrikakesson]Mina har någon form av korthårig grön alg som sitter på ovansidan av bladen.[/QUOTE]
Jag har samma problem med mina Ludwigia glandulosa (som är hyfsat lik bacopan. Jag har fått för mej att det beror på ojämn CO2. Kan nån bekräfta eller dementera?

Annons