Jag har nu sökt runt på forumet, och har ändå inte hittat den info jag behöver.
Jag undrar lite vad som krävs för ett low tech.
Jag funderar på att starta mitt på low tech, va djag tycker låter bra är att jag slipper byta vatten.
men vad krävs igentligen och vad är nackdelarna, måste jag hålla på med massa medel och sånt eller.
Trivs alla mina fiskar i ett low tech, jag har neon, praktbotia, tigerbarb, svärdibärare, guppy, khuliål, en mal (tror de är en spleco, men är inte säker),
Jag har 220 liter skulle de räcka för ett low tech eller ska man ha mindre /större.
Vad ska man ha för filter, eller kan man ha filter överhuvudtaget, jag har ett fluval4 plus inner filter.
Ska man ha värmare ?, mina fiskar skulle nog klara sig utan det tror jag, har inte haft på det nu på ett tag satte på det häromdagen, och kallare lär det inte bli inomhus.
Ska man ha något annat, några speciella fiskar som inte klarar av detta ?
Hur mycket växter krävs det ?
Ska man vänta med att starta upp ett low tech tills man har tillräckligt med växter kanske, hur ska förhållandet mellan fiskar och växter vara.
Ja massa frågor som jag inte hittar svar på här i forumet, någon kanske kan svara på några frågor eller tipsa om någon tråd där jagkan hitta denna information-
tack