Så var det gjort. Beställt ett par av Betta macrostoma. prissänkning som samanfaller med dubbel lön pga fast anställning istället för timvikarie = lätt beslut :)
Hört om en dansk som odlar dem men finns det någon svensk som lyckats?
Nubi skrev:Jösses vilken firre!
Hur stora blir dessa fiskar?
Ja jag vill veta vad en sådan fisk kostar och hur mycket plats behöver de?
Nån tyckte att det var en trevlig video men jag tycker det var en inblick i hur olämpligt det är att ha 2st av denna art i ett alldeles för litet akvarium! Dessa lever åtskillt från varann och blir nu tvingade till en maktkamp som pågår dag ut och dag in och blir givetvis väldigt påfrestande då de inte kan lämna den anders territorium! Antigen ska den gå själv eller att karet är väldigt stort!legob skrev:
åheim skrev:Nån tyckte att det var en trevlig video men jag tycker det var en inblick i hur olämpligt det är att ha 2st av denna art i ett alldeles för litet akvarium! Dessa lever åtskillt från varann och blir nu tvingade till en maktkamp som pågår dag ut och dag in och blir givetvis väldigt påfrestande då de inte kan lämna den anders territorium! Antigen ska den gå själv eller att karet är väldigt stort!
legob skrev:Verkar vara rysligt svårodlad, den där grannlåten. De som lyckas verkar aldrig kunna förklara hur det gick till.
Som den här killen t.ex.: http://uk.geocities.com/mohdnooradnin/bmspawn.htm