Betala medlemsavgiften närdå?

#1 - 27 september 2014 14:14
Jag bara undrar
- varför skall den vara inbetald ett par veckor innan den innevarande medlemskapet går ut?
- och varför mitt i en månad och inte vid ett månadsskifte vilket torde vara normalt för i stort sett alla andra räkningar jag och familjen betalar.
- det är bara med zoopet jag får detta problem.
:confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 27 september 2014 15:43
erikthur skrev:
Jag bara undrar

- varför skall den vara inbetald ett par veckor innan den innevarande medlemskapet går ut?

- och varför mitt i en månad och inte vid ett månadsskifte vilket torde vara normalt för i stort sett alla andra räkningar jag och familjen betalar.

- det är bara med zoopet jag får detta problem.

:confused:

Det är väl helt enkelt som så att vi för att minimera det praktiska arbetet bara skickar ut fakturor en gång i månaden och då blir det som så att för en del så är det 1 vecka kvar tills medleksapet löper ut, för andra så är det 5 veckor. Vi nedgraderar också de som inte har betalt bara en gång i månaden (vid samma tidpunkt som fakturorna skickas ut) och i praktiken innebär det att det är viktigt för de vars medlemskap löper ut snart att betala in snabbt, medan för de som får fakturan långt i förväg kan "dra över" tiden rätt rejält,
#3 - 28 september 2014 06:01
Så om ni nu skickar ut fakturorna en gång i månaden borde det vara ju vara hur enkelt som helst att se till att betalningen skall ske mot slutet av månaden som alla andra räkningar man får. Det krävs bara lite planering helt enkelt. :d
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 29 september 2014 16:37
Får fundera över ditt förslag - det har som du nämner helt klart en del fördelar. Enda nackdelen med det är ju att ett 12 månaders abonnemang då blir 13 för en del. Dvs om man löser ett medlemskap den 1:e i månaden så vill man ju att medlemskapet skall träda i kraft direkt och då blir man ju gratismedlen den första månaden (- 1 dag). Men så klart detta gäller ju då bara för första året.

Annons