Bild från Nokia -> pc?

#1 - 28 april 2009 07:57
Jag är så gammalmodig att jag inte ägt en mobil med kamera men nu har min 11-årige son köpt en Nokia 2760 och jag försöker hjälpa honom. Hur överför man bilder till pc:n (vista) egentligen?
Jag gissar att det behövs en bluetooth-adapter till pc:n för detta. Är det också Nokia suites som behövs eller enbart en bluetooth-driver.
Hur gör man helt enkelt?
:confused:
#2 - 28 april 2009 08:07
Om man inte vill gå över ån efter vatten så har 2760 usb.. ;)

Hur gammalmodig är du? :d
#3 - 28 april 2009 08:08
Fick ni inte med en USB-kabel?

Till flickvännens Ericsson följde kabel och ett ofattbart, obegripligt, vidrigt, genomuselt program som jag aldrig fick att fungera tillfredsställande, utan hon använder nu istället MyPhoneExplorer. Det är visserligen engelskspråkigt, men till skillnad från Ericssons eget fungerar det i alla fall.
#4 - 28 april 2009 08:22
Gaffel - Ingen usb-kabel medföljde och det står "inte röra" i manualen om det ser ut som en liten usb-port - "enbart för nokias service".
Dessutom anges "usb - no" i denna specifikation:
http://www.gsmarena.com/nokia_2760-1975.php
#5 - 28 april 2009 08:52
Du skulle kunna skicka bilderna med bluetooth över till en riktig telefon typ SonyEricsson och därefter koppla till dator... Lite jobbigt om du ska skicka massa bilder till datorn men det är nog antingen det eller som du skrev att köpa bluetooth-adapter. Hur du kommer vidare efter du köpt en BT-adapter är jag inte hundra på, det borde bara vara att installera donglen och "skicka via bluetooth" från telefonen till datorn. :)
#6 - 28 april 2009 09:01
hmmm....nu är jag lååååångt ifrån en Nokiafantast.

Men det bör finnas en kabel som gör att man kan koppla ihop datorn med telefonen.

den bör se ut som laddaren i ena änden (skall in i telefonen där man laddar) och
som en USB i andra ändan.

.
#7 - 28 april 2009 09:14
kensa skrev:
hmmm....nu är jag lååååångt ifrån en nokiafantast.

Men det bör finnas en kabel som gör att man kan koppla ihop datorn med telefonen.

Den bör se ut som laddaren i ena änden (skall in i telefonen där man laddar) och

som en usb i andra ändan.

.

:d ;)

erikthur skrev:
gaffel - ingen usb-kabel medföljde och det står "inte röra" i manualen om det ser ut som en liten usb-port - "enbart för nokias service".

Dessutom anges "usb - no" i denna specifikation:

http://www.gsmarena.com/nokia_2760-1975.php
#8 - 28 april 2009 14:30
Azur skriver det klart och tydligt dessutom har 7260 en mini-B hona, nokia suite(suger men det har redan Azur nämnt) till din om du kör windows finns här.

Blåtand har den däremot inte, dock ir..
#9 - 28 april 2009 19:06
hej en sådan användar jag . väldig smidig, men du måste öppna telefonen för BT
har en likedan tele själv
#10 - 28 april 2009 20:19
Har idag köpt en bluetooth-adapter men inte hunnit kolla om den funkar ännu. Prövar först utan Nokia suites...
#11 - 29 april 2009 00:18
Wtf, VET att jag svarade på den här tråden tidigare idag(igår)
Nu har du redan köpt en BT adapter men den mini-B usb honan som sitter i telefonen(service)fungerar utmärkt åt båda hållen.
#12 - 29 april 2009 11:29
Gaffel skrev:
Wtf, VET att jag svarade på den här tråden tidigare idag(igår)

Nu har du redan köpt en BT adapter men den mini-B usb honan som sitter i telefonen(service)fungerar utmärkt åt båda hållen.

Jag tror du svarade i "Hur-ser-ditt-akvarium-ut-tråden" ;)

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=81436&page=75
#13 - 6 maj 2009 17:03
Ser det nu :confused:, knappast troligt att jag lagt den där ens av misstag, vi skyller allt på Kjell så blir det finemang! [:-159]
Gäst
#14 - 22 januari 2020 15:48
Sony Smartphone has a better photo quality than other smartphones in the market

Annons