Bild: Vad är detta..

#1 - 25 augusti 2007 13:56
Undrar var detta kan vara som är på min mal..Dåligt kort har i Easy life det är därför det sur ut som det gör

[img=http://img376.imageshack.us/img376/4442/20070825184bb9.th.jpg]
#2 - 25 augusti 2007 21:29
jag är ingen expert på malar men jag tycker det ser ut som en gibbiceps
#3 - 25 augusti 2007 21:38
är helt säker på att det är en gibbiceps (segelfenspleco)
#4 - 25 augusti 2007 21:40
jag tror h*n undrar om fläcken som är på malen
#5 - 25 augusti 2007 21:41
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318

den på bilden är ett väldigt ungt exemplar. Då de växt till sig så mörknar färgen till ganska mycket också.

Din ser ut att vara mer mot svarthållet än brunt, kan vara så pga naturliga skäl (att färgen mörknar med åldern) eller pga dessa malar är lite som kameljonter (stavning?) de ändrar färg efter underlag, så om malen med andra ord oftast suger sig fast på den där mörka roten så kan den mörka färgen bero på detta :)

Mvh Amaro
#6 - 25 augusti 2007 21:44
jasså haha, läste inte tillräckligt noga antar jag...

jag tror nog att du får förklara hur det ser ut eftersom din bild inte är tydlig nog. Det ser ut som ett öppet sår när man tittar på bilden.

kanske är någon typ av parasit
#7 - 25 augusti 2007 21:56
oj, jag läste inte heller hela inlägget :P
sorry, vet inte vad det är för fläcl. du får nog ta en bättre bild med någon annans kamera eller beskriva på ett bra sätt
#8 - 26 augusti 2007 19:16
hehe sorry att jag inte förklarade mig men jag tror jag vet vad det är... denna mal sitter ofta bakom värmaren så den har la bränt sig lite..
#9 - 26 augusti 2007 22:57
det stämmer nog riktigt bra. ser ju ut som ett sår. Det du måste tänka på är att den sitter bakom värmaren för att den antagligen inte har något bra gömställe. Lr pga den inte trivs i de gömställen du har just nu.

jag ser att du har en rot. Lägg den mot rutan så malen kan vara under den, lr lägg en stor sten vid ena kanten så det blir som en liten tunnel eller liknande. Malar SKA ha många gömställen, de trivs inte annars.

Mvh Amaro

Annons