Bilder på mina akvarium

#1 - 25 augusti 2004 06:26
Hej, har äntligen fått tummen ur och skickat upp lite bilder på mitt 222 l malawikar. (ps. växterna är borta från karet, nya bilder kommer ds.)

Och mitt 54 l projekt som ska husera Tanganyikaciklider. Tacksam för kommentarer.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=94715
#2 - 25 augusti 2004 06:38
Gillar ditt Malawikar!

I mitt Malawi(Mbuna)kar så kan jag i princip inte ha något annat än stenar och sand eftersom mina fiskar gräver om konstant. Ibland får jag känslan av att de möblerar om varje natt. *ler*
#3 - 25 augusti 2004 06:51
Jo, dom är ena riktiga jordfräsar. Det är roligt att se hur dom gräver sig in under stenarna.
#4 - 25 augusti 2004 07:39
Ja, det kan man nog lugnt påstå att dem är. *ler*

Och jag har gjort ett litet misstag. Då jag förstod att jag behövde ha något under de tunga stenarna i karet (punktbelastning med smågrus inunder) så tog och stoppade ner ett liggunderlag jag hade hemma.

Det var bara det att liggunderlaget var oranget till färgen. Kan tala om att det ser lite lustigt ut under den stora stene jag har där min rödzebra huserar. Men det är klart, underlaget som blir synligt går bra ihop med dem oranga fisken. *skrattar*
#5 - 25 augusti 2004 08:20
För att slippa ett underlag i akvariet har jag använt mig av kolstenar. Dom är lätta och skadar inte fisken eller glaset.
#6 - 25 augusti 2004 09:09
För att slippa ett underlag i akvariet har jag använt mig av kolstenar. Dom är lätta och skadar inte fisken eller glaset.

Du skulle bara vet hur lite kraft det behövs när en sten träffar ett gruskorn som ligger mot bottenglaset.....

Annons