Nu var där en helhetsbild, ser trevligt ut:).
Vill du ha ett par konkreta tips och förslag så ska du få det.
Jag skulle nog försöka köpa ett par breda rötter som du sätter i varje sida och försöker gömma tekniken bakom. Det gör väldigt mycket på helhetsintrycket.
Sedan skulle jag antingen kasta ut Ancistrusen, eller köpa andra växter än Svärdsplanta då det ser ut som de gnagt på bladen en del;).
jag har 2 st ancistrusar som går där i. kan jag lägga över dom till mitt 96 kar som det går 7 st ancistrusar i. sen har jag även en gibbiceps och en plecotomus ska dom oxå flytta till det lilla.?
för att dölja tekniken på ett bra sätt kan man då ställa upp några skifferplator eller liknande så det inte syns.?
Nja, Gibbin och Plecon bör nog gå i så stort kar som möjligt, sedan om du flyttar Ancistrusarna är en annan femma.
Visst kan du använda skiffer, men jag tror det kommer att se lite väl konstgjort ut, då är det bättre om du kan hitta ett par snygga rötter:).
en helbild blir det ikväll då min pappa har kameran på jobbet. på det högra sidan så finns det ett stort "hål" mellan pumpen och växterna vad kan man fylla upp det med? blir det snyggt om man har krossad lavasten där?:)
Ah, det var kanske inte så upplyftande:).
Men stressa inte, utan ta det när du har tillfälle och tid att välja vad du vill ha, att andra(jag;)) ger dig råd är bara vad man kan göra, inte vad man ska göra:).
Jag skulle även ta bort skifferstenarna, de stämmer inte riktigt överens med karet, och kanske även byta ut kolstenen mot "riktig" sten som blir mycket snyggare.
Men som sagt, allt behöver inte hända med en gång:).
Det tror jag mer på, men lägg inte ett stort röse utan ta bara några stycken som du trycker ner ordentligt i sanden. Ta gärna sådana som har lite lustiga former och liksom kommer upp underifrån, och inte som det annars lätt blir bara är ditlagda:).