Bilder till nya artbeskrivningar?

#1 - 6 april 2015 10:06
Om man nu tagit bilder som kanske skulle duga till en artbeskrivning, är det bara att slänga upp dom i stora fotoarkivet då? Kanske står info om detta nånstans men har inte lyckats hitta något :)
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 april 2015 10:14
Rebah skrev:
Om man nu tagit bilder som kanske skulle duga till en artbeskrivning, är det bara att slänga upp dom i stora fotoarkivet då? Kanske står info om detta nånstans men har inte lyckats hitta något :)

1/ Man kan lägga upp dom i Goldmedlemmarnas fotoarkiv - så där varannan månad brukar jag gå igenom nyinkomna foton i det arkivet och samla upp sådana som kan användas i artbeskrivningarna.
2/ Man kan också maila dom direkt till mig [EMAIL="kjell@fohrman.se"]kjell@fohrman.se[/EMAIL] - gärna då i fullformat - så beksär och förminskar jag dom till rätt storlek.

Ett artfoto skall ju gärna visa större delen av fisken/räkan/växten (dvs t.ex. inte bara huvudet).
Det kan gärna vara på en ny art, men det kan ju även vara på en art som redan finns med men där fotot kanske inte är bra eller inte representativt.

Foton tas tacksamt emot
#3 - 6 april 2015 10:57
Ah, ok :) Har ett par nya invånare, ska se om jag kan fixa några fler bilder med.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 april 2015 10:59
Rebah skrev:
Ah, ok :) Har ett par nya invånare, ska se om jag kan fixa några fler bilder med.

Låter bra
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 9 april 2015 14:31
Du har ju lagt in ett foto på Nematobrycon lacortei som är bra (bra mycket bättre än det artfoto som vi har nu) men jag undrar om du kan maila det till mig ( [EMAIL="kjell@fohrman.se"]kjell@fohrman.se[/EMAIL] ) i fullformat. Fotot du lagt in måste beskäras en del (framförallt framför fisken) och då blir ju inte fotot så stort längre. Kan du maila mig ett större foto så kan jag själv ta bort en del och ändå blir formatet stort.

Annons