Bilig och enkel bakgrund

#1 - 6 april 2008 19:34
Har precis köpt mig ett begagnat 540L och sitter och funderar på bakgrund till det. Helst vill man ju ha en BTN men har ju absolut inte råd med det ;)

Så nu vet jag inte,, har ingen möjlighet att göra en hel bakgrund i frigolit.
Jag läste någon stans på denna sida om någon som gjort en bakgrund genom att siliconera fast skiffer på en plastskiva, kan det vara något?,, Tips?
#2 - 6 april 2008 21:03
BTN Slimline är ju inte så fasligt dyr, om du inte kollat på den. :)
#3 - 7 april 2008 05:05
FredrikH skrev:
BTN Slimline är ju inte så fasligt dyr, om du inte kollat på den. :)

Jo jag har kollat på dom, men det krävs ju så pass många för att täcka hela baksidan så det blir väldigt dyrt ändå,,, :(
#4 - 7 april 2008 05:09
Svart papp och mycket växter:);)
#5 - 7 april 2008 06:43
Annars har du ju Juwels svarta strukturbakgrund, ännu billigare än slimline... om den är så snygg sen vete tusan, det beror ju på vad du ska ha i baljan.
Bilagor:
#6 - 7 april 2008 07:00
Har man väldigt mycket växter i karet så behövs bara en enkel svart pappskiva edyl bakom akvariumet.

Man kan ju faktiskt ha en supersnygg bakgrundslåda utanför karet. Det kan man bygga själv och man behöver ju då inte lacka den med en massa dyr akvarielack osv. En del har byggt sådana med belysning vilket bli ganska läckert.
#7 - 7 april 2008 07:49
Alternativ till svart papp bakom karet är solfilm. Använder man "återanvändningsbar" så behöver man heller inte skura bort klister när/om man någon gång i framtiden vill byta bakgrund, utan bara drar bort filmen.
Ger en snygg effekt om man har en massa växter.
#8 - 7 april 2008 18:05
Trollsvans skrev:
Annars har du ju Juwels svarta strukturbakgrund, ännu billigare än slimline... om den är så snygg sen vete tusan, det beror ju på vad du ska ha i baljan.

Jag ska främst ha scalare i det, Har tänkt ha så mycket växter som möjligt men dom är ju så dyra att köpa :(

Solfilm lät ju ganska intressant. :)
Bilagor:
#9 - 7 april 2008 18:22
tack för alla svar. är det någon som har någon bild på hur det kan se ut att sätta solfilm som bakgrund?
#10 - 7 april 2008 19:08
Jag har svart film på baksidan i mitt 720 men till sommaren så ska jag tömma det och ha i mina nya btn slimline röd gnejs istället.
Har du sett att jag har en del såna att kränga till bra pris förresten ?
#11 - 7 april 2008 19:34
Maethor skrev:
tack för alla svar. är det någon som har någon bild på hur det kan se ut att sätta solfilm som bakgrund?

Bild har jag, men det framkommer ju dåligt på bild hur det ser ut. Blir ju liksom bara....svart där! :)
#12 - 8 april 2008 05:15
drd skrev:
Jag har svart film på baksidan i mitt 720 men till sommaren så ska jag tömma det och ha i mina nya btn slimline röd gnejs istället.

Har du sett att jag har en del såna att kränga till bra pris förresten ?

okej, vad är ett bra pris,,,? ;)
#13 - 8 april 2008 05:37
Har skickat pm till dig maethor ;)

Annons