Biligt akvariepaket gbg akut!!!

#1 - 21 februari 2008 18:56
kom i dag hem och noterade krackeleringar i glaset på min 30l glasurna vilken uppenbarligen inte klarade trycket inifrån. Fiskarna är nu akut evakuerade till skurhinken så behöver snabbt få tag på ett nytt kar, någon som vet bra billiga akvariepaket runt GBG?

inga förslag om begagnat eller liknade orkar inte med det just nu vill bara kunna gå in och hämta grejerna!
#2 - 21 februari 2008 19:00
Vart i Gbg bor du? Herkulet har billiga... vad har du för fisk i 30lan?
#3 - 21 februari 2008 19:13
läste i nån tråd att det är nån akvarie mässa i gbg nu.
kolla upp det!

Lazarus skrev:
kom i dag hem och noterade krackeleringar i glaset på min 30l glasurna vilken uppenbarligen inte klarade trycket inifrån. Fiskarna är nu akut evakuerade till skurhinken så behöver snabbt få tag på ett nytt kar, någon som vet bra billiga akvariepaket runt GBG?

inga förslag om begagnat eller liknade orkar inte med det just nu vill bara kunna gå in och hämta grejerna!
#4 - 21 februari 2008 19:29
patriksg skrev:
Vart i Gbg bor du? Herkulet har billiga... vad har du för fisk i 30lan?

okay herkules funkar gillar dock inte att ge mig ut på ön : P

Kampfisk och några karinalfiskar som sällskap funkat väldigt bra hittills
#5 - 21 februari 2008 19:31
Jemmba skrev:
läste i nån tråd att det är nån akvarie mässa i gbg nu.

kolla upp det!

mässa i stan nu??? inte hört eller sätt ett skvatt om det...
någon auktion i älvängen om en två tre helger möjligtvis
Bilagor:
#6 - 21 februari 2008 19:34
zoomässan!! 54l (bara kar och ramp men du har la pumpmm) 249kr
#7 - 21 februari 2008 19:59
Lazarus skrev:
mässa i stan nu??? inte hört eller sätt ett skvatt om det...

någon auktion i älvängen om en två tre helger möjligtvis

Vad snackar du om? i Älvängen :D Vet du något mer om det? eller ska man behöva slänga upp en tråd?
#8 - 22 februari 2008 05:08
patriksg skrev:
Vad snackar du om? i Älvängen :D Vet du något mer om det? eller ska man behöva slänga upp en tråd?

nej bara något som jag har förmig att jag sätt i kalendariet här...
#9 - 22 februari 2008 05:11
Lazarus skrev:
nej bara något som jag har förmig att jag sätt i kalendariet här...

kan det va denna jag såg?
[FONT=arial][SIZE=-1]Auktion
Arrangör: Uddevalla Akvarieförening

[FONT=Verdana]Program: Auktion + Julidochromissläktet [/FONT]
[FONT=Verdana]Tid: Torsdag 17/4 Kl. 19,00[/FONT]
[FONT=Verdana]Plats: HSO-Center, Göteborgsvägen 25[/FONT] [/SIZE][/FONT]
#10 - 22 februari 2008 09:10
Alla zooaffärer jag har gått in i har rätt billiga akvariepaket.
Godhems zoo har rätt shyssta grejjer. De finns tydligen någon gigantisk affär ute vid kolltorp eller va det är... precis bakom torpavallen eller nått sånt...
Minns inte så noga, har bara kikat in genom fönstret när det var stängt
#11 - 22 februari 2008 09:11
Nols ciklidhobby hade 60-liters inkl pump och lysrör för 400 , han kanske har kvar.
#12 - 22 februari 2008 12:33
Den i Kålltorp har jag aldrig hört talas om. Var hittar man den? Något namn på den?
#13 - 22 februari 2008 12:43
Ja ringde farsan, gammal brandman som han är så hade han järnkoll.
Butiken heter Göteborgs zoologiska http://www.gbgzoologiska.se/.

Ligger på Kaggeledstorget 2.
Mer info på deras hemsida

Edit: De verkar inte ha någon akvaristik alls...

Edit 2: Ringde till dom. De verkar som de finns en butik alldeles jämte gbg zoologiska som heter Tropisk Akvariefisk import som ska ha "allt".
Kan va vär tå kolla... hittar inget på internet om dom än sålänge

Edit 3: (kul på jobbet idag?)
Trop Akvarie Importen

Telefon: 031-847880
Adress
Kaggeledstorget 1
416 74 GÖTEBORG
#14 - 22 februari 2008 12:50
Aha. Vet vad du menar. Inte alls vid torpavallen då... Det heter Trop Akvariefisk Import och ligger vid Kaggeledstorget. Sitter just nu i bilen utanför faktiskt! :-) Har varit inne och kollat lite och fått svar på ett antal frågor. Väldigt trevlig, han som driver det! Hjälpsam och vänlig i sitt bemötande.
Göteborgs Zoologiska ligger i en annan del av samma hus, inne på själva torget, men de har som sagt ingen fisk.
#15 - 22 februari 2008 15:51
Tack för hjälpen, blev ett för 500 från herkules, verkar funka bra, fiskarna verkar dock stressade, färgar inte ut alls, men kommer väll om några dagar...
#16 - 22 februari 2008 15:59
Dahla skrev:
Aha. Vet vad du menar. Inte alls vid torpavallen då... Det heter Trop Akvariefisk Import och ligger vid Kaggeledstorget. Sitter just nu i bilen utanför faktiskt! :-) Har varit inne och kollat lite och fått svar på ett antal frågor. Väldigt trevlig, han som driver det! Hjälpsam och vänlig i sitt bemötande.

Göteborgs Zoologiska ligger i en annan del av samma hus, inne på själva torget, men de har som sagt ingen fisk.

Ahha det ligger 2st där!!! Jag skulle till trop akvarie import en helg och när jag hittade var det stängt :( Och det såg inte ut som det fanns några fiskar alls, Nu vet jag att jag hade åkt fel :P :D
#17 - 22 februari 2008 16:21
Trop Akvarie Importen är helt klart en av Göteborgs bästa butiker.
Kan varmt rekomendera ett besök där!
Stort utbud samt rent och snyggt!

Hälsn. Tord

Annons