Billig bakgrung

#1 - 27 december 2002 18:02
Var kan man köpa en billig bakgrund 120x50cm
Eller är det någon här som säljer en???

#2 - 27 december 2002 18:06
Hej, Bioplast har "billiga" i alla fall om man jämför med BTN, och de är ganska okej.

Finns vet jag hos Bromma ZOO i Stockholm, de kan dessutom skickas efter ifrån Tyskland från t.ex. https://www.aquaristikshop.com där är de ännu billigare.

Mvh
Niclas
#3 - 28 december 2002 19:08
Hej,

Antar att ni talar om bakgrunder som är inne i akvariet.

Annars gjorde jag mig en ny, billig bakgrund som står bakom akvariet.

Mitt akvarie är öppet, 200l vid ett norr fönster och med 4 "fancy" guldfiskar.

Köpte (nu blir det svårt med svenskan...) fyra block som används vid blomster arrangemang dessa användes som bas och jag satte tätt tunna bambu liknande vass i dessa på rad.

Lät "vassen" gå över akvarie kanten och nu ser det ut som fiskarna simmar i en liten sjö.

Har alltid varit negativ till plast växter men efter att ha blivit fel instruerad härom veckan när jag ville köpa salt och fick flytande medicin i stälet, förstördes alla växter, fiskarna överlevde... så gick jag tillbaka till affären och letade upp ett par växter som såg mycket fina ut... just det, det var plast växter blev jag instruerad utav expediten...

TetraPlastastics, Cabomba aquatica... Köpte ett par stora och mellan stora i plast och ett par levande Cabomba aquatica lika så. De blandade sig väl in i akvariet men det blir tydligen bättre efter ett par veckor. Får se hur det går...

Mvh
cri

Annons