Tillsätt bara reflektor.
Bauhaus har drive på deras så kallade Nordlux armaturer från 60-150cm...
Medföljer även passande lysrör.
Priset för en armatur med ett lysrör är 79kr och det går att paralell koppla.
Såg en snubbe idag som köpte Nordlux armaturer 4st 150cm och sen 4st osram flora 77 150cm rör.
Frågade honom varför han valde just detta...han berättade att han skulle ha det till akvarierna hemma.
Kostnad 595kr för aluminium och armaturer+lysrör(medföljer lysrör 840 nordlux som motsvarar osrams kallvita).
Bara kapa bondplåt eller aluminium i bra storlek och böja så har du en komplett armatur.
Nordlux armaturerna är kapslade förrutom på lysrörshållarna.
Givetvis så passade jag också på att köpa ett gäng fast passande ett 125cm kar. DVS 120cm armatur.
Aluminiumen är ju relativt lätt att bocka till själv och skapa kåpa av...
Fungerar dessutom bra som reflektor.
Mitt kalas landade på 700kr precis men fick med mig 6st armaturer + osram 120cm 77 lysrör 6st, 130*30 aluminium skivor 6st.
Menar när allt är klart så har jag ju 6st armaturer med 1lysrör alternativt 3st armaturer med två lysrör för 700kr med reflektorer.
Öppnade även kapslingen och konstaterade att det finns plats för en reaktor till plus glitändare.
Så det verkar som att man kan ta upp hål på gavlarna på den tomma sidan och köpa lösa hållare o ha ett lysrör där med.
Då hållare kostar lite samt att jag har reaktorer och glimtändare i överskott så ska jag testa detta.
Menar du har ajg betalat 700kr för reflektorer armaturer...
således har jag 6st armaturer med två lysrör...
Och detta till priset av knappt en akvarie armatur i samma längd.
Så åk till BauHaus nu!!!