Billiga grottor?

#1 - 25 oktober 2007 22:45
Tips på bra och billiga grottor man lätt kan tillverka? Blir ganska dyrt att köpa färdiga grottor till mina Apistogramma. De får gärna se lite bra ut också:)...

Tack på förhand!
#2 - 25 oktober 2007 22:51
Tips på bra och billiga grottor man lätt kan tillverka? Blir ganska dyrt att köpa färdiga grottor till mina Apistogramma. De får gärna se lite bra ut också:)...

Tack på förhand!

Jag har gjort grottor av kokosnötter som jag tyckte blev fint. Bara att silicona grus eller stenar rakt på den efter man filat bort det mesta av "håret". Tänk bara på att avdvända silicon avsett för akvarium så det inte finns antimögel medel i då det kan vara dödligt för fiskarna.

Jag har även sett att folk har låtit javamossa växa fast på kokosnötter. Då är det nog en fördel om "håret" är kvar :p

Här kan du se mina [COLOR=blue]Grottor[/COLOR]
#3 - 25 oktober 2007 23:37
Loelle, har sett grottorna du gjort och de är supercoola =)
#4 - 26 oktober 2007 09:11
jag har också använt kokosnötter, tror dom kostade 7-8kr bara:).

Jag kapade nöten nästan i mitten, sen tog jag lite olika saker (typ knivar m.m) och petade ut allt det vita, sen kokade jag nötterna, sen band jag fast en massa javamossa med hjälp av fiskelina;).

Jag tycker personligen inte man ska sätta massa stenar och grejer på kokosnötter, även om nu Loelles var väldigt fina. Jag gillar den bruna färgen, och har du lite sänkt belysning i karet så döljs nöten lite mer:)
#5 - 26 oktober 2007 09:39
12 kr.....om man har silikon.

Den är inte helt färdig ännu......tänk dig lite pålimmade stenar / rötter.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=109727&highlight=skiffer
#6 - 26 oktober 2007 10:48
Det går att göra grottor i närmaste keramikverkstad, hör med något studieförbund om att få bränna hos dem kanske, keramiklera kan man dessutom jobba med själv hemma....finns också i flera olika färger....inte bara terracotta.
#7 - 27 oktober 2007 00:24
Tusen tack mina kära fiskfantast-vänner :-D

Annons