Hjortgatans har väl samma växter som de har i vanliga affärer som säljer Tropica?
Skillnaden är den att de köper hem "paket" med växter och de blir då så billiga att de kan säljas för 100 kr/3 st.
Hjortgatans har ju ett mycket större sortiment, som paketen aldrig kan komma i närheten av, och därför är de växterna dyrare. Men ärligt talat tror jag att de Tropica-växter du hittar i vanliga affärer har samma kvalitet som Hjortgatans. Men växterna är inte lika kraftiga på vintern och våren då de odlas i Danmark.
Vill man ha speciella växter så får man beställa från Hjortgatans, men ibland dyker det upp lite mindre vanliga sorter även i den här billigare paketen som sådana som Djurmagasinet tar hem.
Mina växter som jag köpt från Hjortgatans Zoo var mycket fina, men det var de även från affären. Är dock lite tveksam till icke-Tropica-växter, de kan nog dö snabbt.
/Micke
310L med Corydoras punctatus, C peru sp. "gold", C sterbai, L001, L092, L148, L168, L183(L59?), L260, LDA9, Otocinclus, Svarta fantomtetror.
Två katter (Spookie huskatt och Totte skogkatt).