BILLIGT? behöver Hjälp

#1 - 22 november 2007 15:41
:):)hejsan.. har fått ett super erbjudande att köpa akvarium:) med det finns några hakar.
det är ett 500L ett 100L och några mindre. men de säjls utan tillbehör. frågan är då hur jag ska kunna komplitera upp akvarierna utan att det försvinner allt för mycket pengar :confused:

hade tänkta att ha 500L som ett "fint" malawi kar och resten till olika yngel.

vart kan man få tag i pumpar respektive doppvärmare och belysning ps det behöver inte vara snyggt bara praktiskt och billigt:p:D
eller skulle man kunna bygga filter och pump själv? eller kopplaihop så det inte behövs så många värmare eller nått.. har ingen aning själv så vad tror ni?
#2 - 22 november 2007 15:51
kolla upp någon som säljer begangande lysramper och pumpar på blocket eller liknande om du ska ha små odligskar så kan man ju bygga egna filter med blå filtermatta eller bottenfilter som drivs av luftpump och sen har du en stor luftpump som driver alla kar
#3 - 22 november 2007 15:58
Kolla second hand i ditt område oxå. De brukar inte ha en aning om hur dyrt det är med avarietillbehör.. ;)
#4 - 22 november 2007 18:17
okeoke..

blir nog en etor luftpump och en massa bottenfilter :P
:)

någon annan som vet nått?
#5 - 22 november 2007 18:40
Ska du ha Malawi får du nog ha en pump med lite bättre flås i än en luftpump, kolla bla på www.pwss.se efter pumpar till bra priser, eller hör med din lokala affär där det säkerligen går att pruta på priset.
Pumpen bör pumpa minst 4-5 ggr akvariets volym per timme om du ska ha Malawi.
#6 - 22 november 2007 19:01
axeisi skrev:
:):)hejsan.. har fått ett super erbjudande att köpa akvarium:) med det finns några hakar.

det är ett 500L ett 100L och några mindre. men de säjls utan tillbehör. frågan är då hur jag ska kunna komplitera upp akvarierna utan att det försvinner allt för mycket pengar :confused:

hade tänkta att ha 500L som ett "fint" malawi kar och resten till olika yngel.

vart kan man få tag i pumpar respektive doppvärmare och belysning ps det behöver inte vara snyggt bara praktiskt och billigt:p:D

eller skulle man kunna bygga filter och pump själv? eller kopplaihop så det inte behövs så många värmare eller nått.. har ingen aning själv så vad tror ni?

Jag har samma problem själv. tillbehören blir dyrare än karen om du inte får tag på något begangnat.

Annons