Billigt filter från ebay

#1 - 16 januari 2010 16:44
Hej!
Jag tänkte jag skulle kolla hur bra eller dåligt ett billigt filter inköpt på ebay kunde tänkas vara. Hittade ett "[FONT=Arial]340L/h Biochemical Sponge filter Aquarium Pump 220V 6W" som jag fick för utropspriset GBP 0.99 plus frakt GBP 7.99, totalt ca 110 kronor. [/FONT]
[FONT=Arial]Filtret kom igår och till min besvikelse var stickproppen fel, gick inte att stoppa i vägguttaget alltså. På bilden visades rätt stickpropp [:(!] Ett besviket mail till leverantören ("vi har stängt över helgen men återkommer till dig på måndag") senare kom jag på att det ju bara var att byta stickpropp. Sagt och gjort och filtret funkar. Bra utblås, ett litet strilrör medföljde. Enda problemet så här långt är att det låter alldeles för mycket för att jag ska stå ut med det! [/FONT]
[FONT=Arial]Modellen heter SP-602E och leveransen kom från Hongkong. [/FONT]
[FONT=Arial]Nästa gång köper jag nog ändå hellre ett Fluval eller nåt sånt... :)[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Hälsningar[/FONT]
[FONT=Arial]Jennifer[/FONT]
#2 - 16 januari 2010 19:20
Du kan i el-affärer köpa en "mellanprop" altså en som passer din stikkintakt i ena enden, och till en utenlandsk i den andra.
#3 - 16 januari 2010 19:25
lilleulv skrev:
Du kan i el-affärer köpa en "mellanprop" altså en som passer din stikkintakt i ena enden, och till en utenlandsk i den andra.

Visst finns det adaptrar, det var min första tanke, men att byta stickpropp var enklare. Inte minst för att jag hade flera stycken som bara låg och skräpade här hemma... :d

Hälsningar
Jennifer
#4 - 17 januari 2010 09:55
pumpe Ebay

jenmad skrev:
Visst finns det adaptrar, det var min första tanke, men att byta stickpropp var enklare. Inte minst för att jag hade flera stycken som bara låg och skräpade här hemma... :d

Hälsningar

Jennifer

Ja alla problem går att lösa, men jag turde inte föreslå din lösning. Inte alla klarar av sådant.
Så GRATTIS med din nya pump
#5 - 17 januari 2010 11:05
lilleulv skrev:
Ja alla problem går att lösa, men jag turde inte föreslå din lösning. Inte alla klarar av sådant.

Så GRATTIS med din nya pump

Montera en stickpropp är inte så svårt tycker jag, jämfört med vad många andra pysslar med här i forumet - bygga armaturer, CO2-anläggningar etc. :D
Men jag kan inte påstå att jag är speciellt nöjd - pumpen går i vardagsrummet, jag sitter i köket och tycker att den stör... Den lär nog bara vara igång när jag inte är hemma, jag har ju redan ett filter i karet men ville ha ett till eftersom vattnet är fullt med små partiklar. Funkar det med det här bullriga filtret lär jag byta ut det mot nån annan tystare variant! [:o]

Hälsningar
Jennifer
Bilagor:
#6 - 17 januari 2010 14:04
Är märket Boyu? ganska vanligt märke på ebay som jag själv köpt ganska många filter av, dom höll riktigt bra kvalitet för några år sen men dom senaste har alla fört en del oväsen :(
#7 - 17 januari 2010 15:23
Fuzzop skrev:
Är märket Boyu? ganska vanligt märke på ebay som jag själv köpt ganska många filter av, dom höll riktigt bra kvalitet för några år sen men dom senaste har alla fört en del oväsen :(

Just det märket är det! Lite grann därför jag startade den här tråden, så att andra vet vad de ger sig in på. Har man karet i garaget eller källaren gör det ju inget men det är inga filter för sovrummet precis! :)

Hälsningar
Jennifer
#8 - 17 januari 2010 17:35
Nä men ett så pass billigt filter hoppas jag ingen förväntar sig kunna ha brevid sängen, däremot brukar dom bli lite tystare efter ett tags inkörning, nu har jag aldrig köpt just den modellen du har men misstänker att grunden är densamma och jag köpte några för ett halvår sen som idag är relativt tysta så låt ditt puttra på iaf när du inte är hemma till en början :)
#9 - 18 januari 2010 17:12
Jag fick just svar från säljaren - de skickar en adapter alldeles gratis och utan kostnad :d Jag hade inte hjärta att tala om att jag inte behöver den längre - vem vet när den kan komma till användning?

Hälsningar
Jennifer
#10 - 18 januari 2010 19:24
Ja om du köper nåt mer med en konstig plugg, dom brukar normalt följa med direkt i paketet annars och inget du kan använda när du reser utomlands iaf så risken är att den samlar damm bara ;)

Annons