Hej!
Jag undrar om man kan ha Biltemasblästersand ihop med Metallpansarmalar, utan att deras skäggtömmar skadas?
Sanden är ju såpass billig!
Har så grovt grus nu att de inte riktigt kan böka runt i den, :(
Det lär gå fin-fint.
Sanden är inte vass alls som många tror - bara hård.
För drygt ett år sedan fanns länkar på bilder där malar hade gått i blästersand med riktigt fina "mustascher".
Låter bra det!
Blir helgens projekt!
Möjligen början på nästa vecka!
Återkommer med bilder om nån är intresserad.
Hur hade ni gått tillväga om ni skulle bytt allt grus?
Tömma karet på vatten och spara så mycket som möjligt, sedan ösa ur allt grus, och helt enkelt hälla i det nya, låter lättast va
Räcker 50KG till 150L akvarium??
...när jag böt från grus till sand flyttade jag fiskarna till hinkar och hade pumparna gående i hinkarna (kanske lite stormvarning men det hade jag inte tid att bry mig om). sen var det bara att börja skotta upp gruset, var lite svårt att få med allt - som nu visar sig på sanden med lite gruskorn här och där - men i slutet använde jag en sopskyffel, den fungerade ganska bra. se bara till att ha sanden tvättat innan, har dock hört att blästersand behöver man inte tvätta.
jag köpte 25kg till mitt 180l men det är alldeles för lite (jag fick rådet att 25kg skulle räcka [:(!] ). jag önskar bara att jag hade tagit 50kg, men jag tror inte jag behöver mer...om man nu inte ska ha någon stor sandhög.