Biohome ultimate filter media

#1 - 13 februari 2014 15:26
Någon som har testat denna BIOHOME ULTIMATE FILTER MEDIA?

" target="_blank">

"" target="_blank">

Verkar rätt bra men innan jag beställer vi jag höra om någon har testat.

Hans
#2 - 13 februari 2014 16:14
Japp. Har beställt av han o har det i flera filter. Bra grejjer

Skickat från min C6903 via Tapatalk
#3 - 13 februari 2014 16:14
Jag har mini varianten

#4 - 13 februari 2014 16:47
Jag hade mini ultra och va nöjd när jag hade filtret igång!

Sent from my iPhone using Tapatalk
#5 - 13 februari 2014 21:07
Tack för hjälpen, Då blir det till att beställa :D

Rätt dyrt porto dock synd att ingen säljer i sverige
#6 - 13 februari 2014 21:48
Du kan nog köpa en påse lättbetong och göra små bollar själv och få ett likadant filtermaterial... Fast lättbetong kanske inte finns att köpa och blanda själv?
#7 - 13 februari 2014 22:27
detta är dock sintrat glas. inte som lättbetong. lättbetong är nog för kompakt. detta väger ingenting och är tokporöst. dvs stor yta för bakterierna.
#8 - 14 februari 2014 00:27
Tänk på att snubben som promotar det så väl är samma person som tillverkar och säljer det. Gått en del snack på andra forum om att han överdriver dess effektivitet rätt så mycket. Även om materialet är poröst så är där ingen direkt genomströmning vilket gör att bakterier där inte nyttjas ändå. Vet inte hurpass det stämmer?
#9 - 14 februari 2014 10:37
Fissure skrev:
Tänk på att snubben som promotar det så väl är samma person som tillverkar och säljer det. Gått en del snack på andra forum om att han överdriver dess effektivitet rätt så mycket. Även om materialet är poröst så är där ingen direkt genomströmning vilket gör att bakterier där inte nyttjas ändå. Vet inte hur pass det stämmer?
Det tror jag stämmer ganska bra;) Det spelar ju ingen roll hur poröst ett material är om inte det kan strömma vatten igenom. Jag vet inte hur effektivt just det här filtermediat är men inte tror jag det är så sensationellt att jag drar iväg en beställning av det.
#10 - 14 februari 2014 12:03
Fast vattnet strömmar rätt bra igenom detta tycker jag. Bättre eheims kulor tex. Men visst ska man ta det med en nypa salt. Sååååä bra är det nog inte som han säger. Men det är billigare än att köpa tex eheim biofilter material

#11 - 14 februari 2014 22:26
Sera tillverkar makaroner som också har en väldigt hög porositet om man nu vill ha det :)
Kanske lite lättare att få tag på ?
#12 - 24 november 2014 10:13
Har kollat på detta men känns det inte väldigt dyrt?
Är sugen på att testa och ha i mitt ytterfilter och då hade jag tänkt mini varianten.

Tycker ni det är värt pengarna eller hur är det? Jag menar nu har ni ju använt det ett bra tag!

Annons