Biologiskt filter

#1 - 11 januari 2010 19:16
Har snart installerat klart min back to nature bakgrund och det finns ju massa bra plats bakom bakgrunden för pump och annat, tänkte jag skulle sätta i ett biologiskt filter för komplettering, några bra tips vad man skulle välja? :)
#3 - 11 januari 2010 20:30
Men det innebär att man måste ha insug på ena sidan och utsug på andra. Det fungerar inte på annat sätt väl...?
#4 - 12 januari 2010 00:07
Det är inte nödvändigt, du måste ha pumpen och insuget på motsatta sidor, men du kan dra en slang bakom bakgrunden från pumpen till ett utblås på samma sida som du har insuget.
#5 - 12 januari 2010 01:32
hmmm i alla fall denna back to nature, rock, är alla "hål" på en och samma sida, den högra sidan, två med raster och ett vanligt hål.
#6 - 12 januari 2010 14:47
Kanske inte har fungerat som filter utan bara dolt insuget och utblåset till ett ytterfilter :)
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 12 januari 2010 15:30
hmmm i alla fall denna back to nature, rock, är alla "hål" på en och samma sida, den högra sidan, två med raster och ett vanligt hål.

Fast hålen gör du ju själv så det är ju valfritt var man lägger dom fast ddet är ju mest pratiskt med insug och utsug på olika sidor om man inte vill hålla på och krångla med slangar som Yoink nämner
#8 - 13 januari 2010 22:56
Den här BTN köpte jag på Grizzly och alla hål var redan borrade, och alla tre sitter i högra delen, två större uppe och nere och ett litet i mitten :)

Så där försvann den valfriheten :p
#9 - 14 januari 2010 09:38
Den här BTN köpte jag på Grizzly och alla hål var redan borrade, och alla tre sitter i högra delen, två större uppe och nere och ett litet i mitten :)

Så där försvann den valfriheten :p

Du kan ju alltid borra ett till på andra sidan och plugga igen det andra.
#10 - 15 januari 2010 03:14
Hur gör man för att lägga upp bilder... så ska jag visa hur det ser ut.. helt nyköpta bakgrunder från BTN, inte använda.
#11 - 15 januari 2010 03:22
Ladda upp bilder på www.imageshack.us och länka in sen. Enast Goldmedlemmar kan ladda upp bilder på själva forumet.

Annons