Azur skrev:Film på vilda fjärilar:
http://www.aquatic-experts.com/Mikrogeophagus_ramirezi.html
Dvs förslagsvis kiselsand/torv, märkbar vattenrörelse, och massor av växter.
Azur skrev:Det är en tetra av nåt slag. Jag är för dålig på tetror för att identifiera den, och den förekommer antagligen inte i handeln i alla fall, men en Pristella-tetra kunde funka som biotopriktig ersättning - den är hyfsat lik och kommer från samma område.
EDIT: Andra arter som inte är med i filmen men som förekommer tillsammans med fjärilar är t.ex. rödmunstetra, schackbrädesciklid, och kardinaltetra.
Azur skrev:63-liters?
Det var inte mycket det. Vildformsguppies?
Azur skrev:T.ex. vildformsguppies.
Lowa skrev:då ber du dem att ta hem i st'llet
Lowa skrev:nej inte ännu men har haft fjärilar förut men under sommarens värme så blev det mycke sjukdomar som tog kål på så gott som hela karet. Jag har ett 60 liters kar här på skrivbordet som just nu innehåller nån guppy och ballongmolly och en drös med albinopansarmalar, vad ja än gör med karet så blir det i mina ögon skit :/ så ja tänkte ta i några mindre ciklider senare. Vill gärna försöka mig på en biotop. endlers har ja också haft, små fiskar det, dock tyckte ja de var rätt tråkiga, hannarna är fina men honorna är helt färglösa å grå :/
Lowa skrev:jo det kan du ju förstås ha. du kan ju annars söka inne på arbetsbeskrivningarna efter fiskar som är mellan 0-5 cm stora och se vilka sm skulle kunna passa i ditt kar efter storleken