Bitchen är död.

#1 - 12 juni 2008 21:38
Kom hem idag och hittade Bitchen (P.reticulatus honan) död. Vet fan inte vad som hänt änn. Bara teorier. Hon var stel som en pinne. Varmt i vattnet var det med.
Fan det känns piss när sådant sker. Hade haft henne i 2 år i helgen om hon klarat sig.
Skit samma. Pallar inte skriva mer just nu.

Ha det gött alla.
#2 - 12 juni 2008 23:18
Jag förlorade min reticulatapojke härom veckan... Sög stenhårt. Ville lägga av med rockor helt och hållet.

Så jag vet hur skit det känns.
#3 - 13 juni 2008 16:50
Beklagar. Riktigt tråkigt att höra. Hoppas att du åtminstoende får reda på varför.

Att du ska sälja din andra känns med trist :/. Jag tycker inte du ska ge dig så utan ut och leta upp en ny istället. Du kommer säkert behöva ett tag och hämta dig men jag tror du lär sakna den om du skulle göra dig av med rockan.

Jag önskar dig lycka till oavsett vilket beslut du fattar.
#4 - 13 juni 2008 19:32
Min andra hona som dör. Hade eb som bara slutade äta för 2 år sedan. Orkar inte mer nu.
Tappade faktiskt lusten efter detta.
#5 - 13 juni 2008 19:54
Det är grymt vad en "fisk" kan ta ens kännslor åt helvete... När mina diskus åkte på något skit och dog var det som en spark i magen. :( Tog ett bra tag innan jag vågade mig på diskus igen, trots att jag hade haft dem innan i ett par år!! Men men... man går eg. aldrig säker med akvariefiskar.. Tråkigt är det när de helt sonika dör!
#6 - 13 juni 2008 20:31
Värsta jag varit med om i den vägen var när mina jävla Teleocichla, som precis börjat få lekdräkt, åt ihjäl sig på mygglarver. Som jag skrev i min akvariedagbok: inte ens guppy är så dumma.
Tappade helt sugen ett bra tag efter det.

Annons