biten eller sjuk?

#1 - 30 december 2007 17:20
Vad har den här stackars rosentetran råkat ut för?

http://i5.tinypic.com/7yfrkg0.jpg

Ryggfenan är kluven och analfenan (?) har små små hål i sig (eller också saknar den bara färg där, det är svårt att se...). I övrigt verkar den må bra.

Trodde först det var fenröta, men det tror jag inte längre... Ser det ut som om den har blivit biten, kanske? Eller rivit sig...?

Den har sällskap av mosaikgurami, ancistrus, mosaikcorydoras och eitt eget stim rosentetror (pga en miss av akvariehandlaren består det av sex hannar och en hona). Tetrahonan är rätt stursk, men inte gör hon välk så här med sina kavaljerer??? Annars är allt fredligt i karet.
Guest
#2 - 30 december 2007 23:48
Ser ut som en reva. Har du nåt vasst i karet, rot?
Men det kan ju vara inbördes rangordning med, förmodligen av någon hane då...Även om honan verkar bitsk..
#3 - 1 januari 2008 15:59
Jag har inget vasst i karet, rötter och stenar är rundade. Mosaikguramisarna har inte rivit sig heller, och de borde ju vara mer utsatta av vassa kanter.

"Hålen" på analfenan då, vad kan man tro om dem?
Guest
#4 - 2 januari 2008 00:34
"Hålen" på analfenan då, vad kan man tro om dem?

Ingen aning faktiskt.
Jag studerar bilden nogrannt och fisken ser ju frisk ut i övrigt.
Fenverken kommer ju växa ut igen, men håll koll på firrarna om det skulle vara en sjukdom. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än såhär.
#5 - 2 januari 2008 08:41
Mm. den verkar frisk i övrigt och beter sig som den ska. Så jag håller koll i fortsättningen och tackar frör hjälpen!

Annons