Blå äpplen och fisksnack!

#1 - 12 maj 2008 17:01
Idag tittade Gizmogirl förbi med ett gäng blåa äppelsnäckor. Kul att äntligen träffa någon som är lika fisk skadad som en själv. :D Tiden flög förbi, men det är ju tyvärr så när man har kul. Jag får tacka för leveransen och trevlig pratstund. :) Jag får ta och hällsa på vid tillfälle!

Ungarna vart i alla fall farsinerade av de blåa snäckorna. Kan de bitas?? Har de tänder?? :D Nu skall jag försöka göra mig av med "Hubbas och Bubbas" (guldfiskarna). Snäckorna skall få bo där sedan, men nu får de gå och växa till sig lite hos småräkorna. Räkorna var nyfikna på de blå "bären" men lite räkpellets gjorde dem på andra tankar.

Igår kom mården och hälsade på... ända upp på alltan!! Såklart sprang jag och hämtade kameran och fick... blandat resultat. Ni vet ju hur man blir när man hetsar efter kameran, blixt genom fönster... ja. Jag lägger upp några bilder i alla fall. Jag lyckades ta mig ut relativt omärkt på alltan och tog bilder på denna väldigt nyfikna mård. :D Likt en iller hoppade den omkring och tittade på mig. Hade ju som vanligt inte ändrat inställningarna i kameran... *suck Så resultaten var blandade. Kolla in djävulsögonen på den mörka bilden.. :D

Nu skall jag äta pizza!!
#2 - 12 maj 2008 17:18
Tack själv för en supertrevlig eftermiddag och gott fika :). Fina bilder ju.
#3 - 12 maj 2008 17:21
Mård, minsann... har aldrig sett en sådan och förträngt att de finns överhuvudtaget.
Vet precis hur det är att SMYGA förbi fönstren inomhus - på jakt efter kameran - när det råkar stå ett rådjur och mer eller mindre glo in genom fönstret... bara för att upptäcka att det inte går att "låsa motivet" :confused: genom glasrutan med en gammal autofokus kamera!
#4 - 12 maj 2008 17:52
Jo tack.. hade ett rådjur precis utanför köksfönstret här om kvällen. En råbock som gick och gnodde sig mot allt den kom åt. Men det var för mörkt för att få några bilder. :( Förr hade vi en nästintill tam räv som vi tyvärr fick ta bort pga skabb. En grävling brukar lufsa omkring här med.. och så mården nu då. :D Farsinerande med mård. Först var det lite skrämande, men nu efter att ha iaktagit den så är det bara roligt att se dennes tokiga krumsprång och nyfikna blick. Kaninerna verkar inte bedrövade av att mården springer omkring här i alla fall.
#5 - 12 maj 2008 17:52
Häftigt att få en mård så nära, tur att du fick fram kameran annars är väl risken stor att ingen skulle tro dig. :)
#6 - 12 maj 2008 17:56
Hahaha!! Nä, trode inte mina egna ögon första gången den sprang förbi här.. Hjärnan gick på högvarv.. Vad var det där!!?? :D
#7 - 12 maj 2008 18:10
Otroligt häftigt att få se en vild Mård alldelles inpå huset! Kan bara se två möjliga anledningar, antingen var h*n också nyfiken på de blå snäckorna eller också var det doften av äpplekaka som lockade? ;)
#8 - 12 maj 2008 18:24
Gizmogirl vet i alla fall hur kakan smakade. :D
#9 - 12 maj 2008 20:09
Oj, oj, oj en vild mård. Dom är ju oerhört skygga. Vilken lycka att du hann fota den :D
#10 - 12 maj 2008 20:19
Vad kan en Gizmo ha som inte en Sundare har? :rolleyes:
...bortsett ifrån att de vet vägen till Kolsva förstås :p
Bara det kanske är värt en belönande bit äpplekaka? ;)
#11 - 13 maj 2008 05:05
Men så häftigt att den verkar vara frisk och oskygg på en gång!! Å va kul att du lyckades fota den, den kommer nog igen och det är bara att låta kameran vara framme och beredd tills dess... :D
#12 - 13 maj 2008 08:04
tur att du inte hunnit skaffa höns än kanske? men det var en vacker krabat!
#13 - 13 maj 2008 12:30
Men du hann iaf med och plåta mården. :)
#14 - 13 maj 2008 14:34
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Det ser ju vem som helst att det där är en Kol(sva)mård!! :p Fascinerande att den är så orädd!! :eek: Visst är det kul när man träffar andra fisknördar?:D[/COLOR][/FONT]

Annons