Har kikat runt lite på Demasonin, och konstaterat, precis som någon sa, att den kan nog vara svår.. Det är den uppfattningen jag har fått efter att ha läst vad andra har skrivit om den..
Har kikat lite på Saulosi, mycket vacker fisk [:)]
Den är kanske lättare, som någon har föreslagit här?
Någon som vet om den är svår att få tag på?
Å sen kommer man till det här med PH också, som jag inte riktigt har förstått mig på än (lite trögtänkt kanske, vad vet jag?[;)])
Det enda jag hittar på min kommuns hemsida är att vattnet här är "medelhårt", vad nu det kan betyda?
Hur gör man lättast för att justera PH till det värde som fisken helst vill ha?
Om det nu skulle kunna bli Saulosi i mitt kar, hur många honor resp. hanar skulle kunna fungera då? Vill ju inte att det ska bli krig i karet [:-82]
Det finns en ljus sand som jag sett att många som har Malawi har i sina kar, men jag vet inte vad den heter... någon?
Vad bör jag helst ha för inredning? Har en bakgrund som ser ut som typ bergvägg.. Och sedan ljus sand.. Några lavastenar.. Vad finns det mer för stenar som man skulle kunna stoppa i? Helst mörka så det blir lite kontrast till sanden...
Kan man ha rötter i ett Malawi-kar?
Saulosi..gräver dom mycket? Har läst att många ciklider gör det..?
Angående växter... Bör man ha dem eller inte? Tänker på det här med alger och så.. eller det kvittar kanske vad gäller algerna? (nu blir man kanske dumförklarad av alla växtgurus det finns här på zoopet) - Nu går det bra i mitt sällskapskar (har haft en del otur innan med alger o så), har en hel del snabbväxande växter och har lyckats undvika alger, men hur undviker man det i ett kar där man inte har växter?
Tacksam för svar på alla mina förvirrande, kanske smådumma frågor[:-13]