Blå fjärilsciklid

#1 - 2 januari 2008 14:09
Hur ser dessa fiskar ut? Nån som möjligtvis har ett foto? :D
#3 - 2 januari 2008 14:18
Jag har också sett den där.. Men den är ju inte så annorlunda den vanliga fjärilen :confused: Förresten, den fjärilscikliden på som visas på zoopets artbeskrivning är mycket starkare i färgerna än de flesta fjärilarna i butikerna.. Brukar fiskarna färga ut sig senare eller är vissa blekare i färgerna?
#4 - 2 januari 2008 15:23
De brukar färga ut så, mina var väldigt bleka i butiken, nu ser de ut precis som på bilden i artbeskrivningen
#5 - 2 januari 2008 15:31
Mina färgade ut ordentligt när de fick "svartvatten" och lite dämpad belysning... räkmix lite då och då sägs bättra på utfärgningen. Nu är huvudet intensivt rött på både hanen och honan.
#6 - 2 januari 2008 18:29
"Blå fjärilsciklid" är normalfärgad fjärilsciklid. Det är för att skilja den från de gula, röda, och albino odlingsformerna.
#7 - 2 januari 2008 20:04
Jahaa.. Men idag när jag var i akvariebutiken så hade dom skyltat för "Fjärilsciklid blå" tyvärr var de inga kvar, men saken är den att det finns vanliga fjärilar där också vilket var något annat.. Jag pratade t o m med en ur personalen om det:p
#8 - 3 januari 2008 00:22
"Blå fjäril" kommer från engelska namnet "Blue Ram" eller "German Blue Ram", vilket är deras namn på naturformen av vanlig fjäril. De ser ut precis som vilka fjärilar som helst, för det är precis vad de är.
#9 - 3 januari 2008 12:53
Här hittade jag bilder på "blue ram".. Kan det vara nåt?

http://www.nswcs.org.au/annual_open_fish_show.html

(gå ner en bit på sidan så finns bilder där;))
#10 - 3 januari 2008 12:55
Den ser bara livrädd ut - den är ju i ett fotoakvarium på en utställning. Det är säkert därför den är så blek.
#11 - 3 januari 2008 15:16
Är du säker på det? Det är väl möjligt att det bara är ännu en avelsform.. Om inte annat borde ju personalen på zoobutiken ha koll på det. För de blåa och de vanliga var INTE samma sak:p

Annons