Blå hummer

#1 - 25 maj 2008 15:29
Skulle en sådan funka i sällskapet rocka och geophagusar?
#2 - 25 maj 2008 15:30
Millmir skrev:
Skulle en sådan funka i sällskapet rocka och geophagusar?
Eftersom Hummer är en saltart så skulle detta inte gå så bra,den du menar är en kräfta och inte en Hummer;):)
#3 - 25 maj 2008 15:33
Åhh fasen. Stod blå hummer på skylten. Vad kan det tänkas ha varit? Och funkar det?
#4 - 25 maj 2008 15:34
Någon av Cherax-arterna.
Funkar gör den säkert, men det är inte lagligt att inneha eller sälja sådana... Informera gärna din akvarieaffär om det.
#5 - 25 maj 2008 15:36
Taget. Någon paragraf man kan komma viftandes med? Om det stämmer så är det inte aktuellt för min del att införskaffa sig den.
#7 - 25 maj 2008 15:42
Man får bara inneha Signalkräftan och Flodkräftan andra arter är förbjudna om jag inte är rent ute och cyklar
#8 - 25 maj 2008 16:42
Eftersom Hummer är en saltart så skulle detta inte gå så bra,den du menar är en kräfta och inte en Hummer;):)
det finns blå hummer i borås zooäffer zoohörnan, liknar en vanlig signalkräfta men blir helt röd och blå.
#9 - 25 maj 2008 16:44
jorgner skrev:
det finns blå hummer i borås zooäffer zoohörnan, liknar en vanlig signalkräfta men blir helt röd och blå.
Det finns inga Hummrar som lever i Sötvatten,den kallas för Hummer i affären:)
#10 - 25 maj 2008 17:13
Köpte denna som blå hummer http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=8 hade ett par tillsammans med mina malawi och dom ynglade av sig. Men kan säga att dom är riktigt växtterrorister då dom anser dom som föda sen att dom nyper tag i en mal då och då, så tror inte dom kan gå i ett sällskapskar men det är min åsikt !
#11 - 25 maj 2008 17:27
Problemet med Kräftor är att dem är Aktiva på natten då dem flesta fiskar är mindre aktiva då dem ligger på botten och vilar,jag hade lite kräftor med Guldfisk och det slutade med trasiga fenor det var nån liten som fick sätta livet till men dem stora klarade sig,så dem jag har nu får gå själva i ett kar.
#12 - 25 maj 2008 18:05
Hur stort kar behöver de? Om viutgår från att det är en signal kräfta?
#13 - 25 maj 2008 18:08
Millmir skrev:
Hur stort kar behöver de? Om viutgår från att det är en signal kräfta?
Eftersom deras liv går ut på att skada varandra tydligen som jag lärt mig genom denna tid jag har haft Kräftor så behövs det många gömställen till dem så var och en har sitt att krypa till,jag har 6 st i ett 225 med många gömställen och det har funkat fint än så länge:)

Annons