Blåa tigerräkor

#1 - 18 november 2008 15:46
Är bara nyfiken hur mycket det finns folk här i Sverige som har blåa tigerräkor och hur har det gått med dom?
#2 - 18 november 2008 16:14
jag har blå tiger räka med gula ögon.på shrimpshop säljer nog såna ochså tror jag.
#3 - 18 november 2008 18:38
Jag har med Deep blue tigers med orange ögon, dessutom honor med rom just nu :)
Guest
#4 - 18 november 2008 21:37
j@nne skrev:

Fint kikar in på Julafton då jag är i Malmö! ;):D
#5 - 19 november 2008 11:16
j@nne skrev:

Vad roligt! Hoppas att det går bra.
#6 - 19 november 2008 16:10
Tackar, får verkligen hoppas det med, har fått känslan att dom inte trivs lika bra i sitt kar som mina andra räkor, mina deepblue är betydligt mer stillsamma och inte alls lika mycket på hugget när det vankas mat. Så lite yngel hade inte skadat som får växa upp i svenskt vatten med svensk mat:)
#7 - 19 november 2008 16:11
Misuko skrev:
Är bara nyfiken hur mycket det finns folk här i Sverige som har blåa tigerräkor och hur har det gått med dom?

Och själv då? har du några eller planer på att skaffa?
#8 - 19 november 2008 17:27
Hmm...Mina blåa tigerräkor är helt galna om mat och de är mycket mer aggressiva än mina gula räkor. En av dom blåa hade dött. Vet någon vad de har för vattenvärden i Tyskland?
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 19 november 2008 17:39
Misuko skrev:
Vet någon vad de har för vattenvärden i Tyskland?

Varierar lite inom Tyskland. I större delen av Tyskland så har dock vattnet ett högt pH och är extremt hårt.

Fast det finns väl inget land i Europa där det är vanligare att man använder preparat för att påverka vattenvärdena - så bara för att kranvattnet har ett visst värde där, behöver ju inte kranvärdena vara samma.

Annons