Black ghost

#1 - 27 januari 2007 10:28
Jag funderar på å köpa en black ghost är de fredliga?Har hört att de är agresiva mot varandra.Kan man ha dem tillsammans med:tetror ,ciklider,guramisar o malar+kuhli
#2 - 27 januari 2007 11:10
Kan vara kenepigt med ciklider tror jag. Tetrorna kan bli problem om de e små tetror. Min gammla åt gladeligen vuxna kardinaler.

/pete
#3 - 27 januari 2007 12:48
De blir ju ganska så stora och äter småfisk, så jag skulle nog inte rekommendera den tyvärr.
#4 - 27 januari 2007 13:04
I ett akvarium +250 liter med fiskar som är minst 4-5 cm går det ganska bra med en. Undvik andra elektriska fiskar. Skall du ha flera bör nog akvariet vara på +500 liter. De kan vara väldigt territoriella, även som små.

Dom vill ha mycket mat och gömställen. De är nattdjur. När de väl etablerat sig (kan ta flera månader) kommer de fram och äter även när det är ljust.

I naturen finns dom ofta i anslutning till "flytande öar" (av vattenhyacinther etc) i större strömmande vatten.

Det är möjligt att Black Ghost är mer än en art. Vill man ha en grupp och få yngel skall man nog handla dem i ett svep så att de har samma ursprung.

Annons