Black molly yngel läcker

#1 - 10 september 2008 17:43
Heej

Jag har har black molly som bara ramlar ur yngel på mina 2 honor men mina guppy får aldrig några yngel?

är dem svårare att får barn med eller?
#2 - 10 september 2008 18:35
en undran bara! såg i en annan tråd där du skrev du har 1 guppy! har du flera kar då? om inte och till frågan här så behövs mer än 1 guppy för yngel men jag har kanske missförstått dina inlägg. nej guppy är inte svåra mina får massvis varje månad
#3 - 10 september 2008 18:52
asså hade förut men de dog så undrade bara för de fick aldrig nåra
#4 - 10 september 2008 19:56
ok kan tyvärr ej svara varför de dött men lättodlade är de. då jag startade mitt kar köpte jag 5 honor å 2 hanar(enl butiken fler honor än hanar då de annars stressar honorna) sen dess har det blivit massor av yngel som jag nu börjat sälja till butiken för 5 kr styck 160 st å har redan många nya. köper du nya så lycka till för kul är det att se alla olika färger det blir
#5 - 10 september 2008 19:59
Ha ha... Jag har köpt tjusiga guppyhanar som går med sina bröder i affären. Sedan forsätter de att uppvakta sina bröder och struntar i honorna.. Det gäller att man har guppy som uppvaktar honorna om man ska få yngel.. Mina blandraser, endlers-guppy har inga sådana problem.. :D Alltigenom straigt där.. ;)
#6 - 15 september 2008 19:29
går dem ner i ett 20L akvarium?
#7 - 16 september 2008 15:19
Katharina skrev:
Ha ha... Jag har köpt tjusiga guppyhanar som går med sina bröder i affären. Sedan forsätter de att uppvakta sina bröder och struntar i honorna.. Det gäller att man har guppy som uppvaktar honorna om man ska få yngel.. Mina blandraser, endlers-guppy har inga sådana problem.. :D Alltigenom straigt där.. ;)

Det där ger sig nog så småningom.:p;):D Sätt en hane med bara honor så får du se hur det går......
#8 - 16 september 2008 15:22
simondaman skrev:
Heej

Jag har har black molly som bara ramlar ur yngel på mina 2 honor men mina guppy får aldrig några yngel?

är dem svårare att får barn med eller?

Om de inte får yngel så kan det bero på två saker:
1) obefruktad hona (händer nästan aldrig, inte heller sterila honor är speciellt vanligt) eller outfärgad hane
2)bristande skötsel. Vanligaste felet då fiskar dör eller inte trivs.
#9 - 16 september 2008 15:23
simondaman skrev:
asså hade förut men de dog så undrade bara för de fick aldrig nåra

...eller så åts ynglen upp.:D

Annons