blanda albino med annat stim?

#1 - 11 september 2006 14:07
Hej har tre små corydoras hemma, vet ej vilken sort med de är prickiga och har röda/orange fenor ( kan ej hitta dom när jag bildsöker på goc) Hur som helst är det en av dem som är albino, enligt affären jag köpte de i så är albinon av samma art som de andra två, kan dessa stimma ihop eller behöver jag köpa en albinokompis till den? Ska ju köpa till några så de blir ett stim och det börjar bli dags snart...

Tack för svar:)
#2 - 11 september 2006 18:22
Någon som vet???
#3 - 11 september 2006 18:24
Jag tycker att du behöver fler än tre coydoras i ett 112 l! De är ju ändå stimfiskar och trivs bäst i ett stim med ca 6 stycken.
Albinon kommer nog att stimma finfint! Var de i samma kar i affären lr?
Olika arter av corydoras kan också stimma men de trivs ju bäst med flera av samma sort.

Lycka till med sökandet efter arten:D
#4 - 11 september 2006 18:24
Har du hittat sorten?
#5 - 11 september 2006 18:30
Nej de va ju inte i samma kar tyvärr utan de hade dom i karen bredvid varandra, men jag tycker det ser ut som samma art för de har samma färg på sidofenorna. Kan inte hitta sorten!
Jag har läst att de bör vara fler, det är därför jag frågar nu för vi ska snart gå å köpa två el tre till, ville ju inte starta upp akvariet med för många (akvariet är bara tre v gammalt) å vill ju inte att albinon ska bli utanför då=)
#6 - 11 september 2006 18:34
Lycka till :D
#7 - 11 september 2006 18:39
Kollat lite till.. kan kanske vara en corydoras haraldschultzi?? Svårt att se men har dessa oreange fenor? Någn som vet? I övrigt är malarna brun prickiga över kropp å stjärtfena
#8 - 11 september 2006 19:15
Kollat in Corydoras Sterbai kanske?
#9 - 12 september 2006 08:43
ansjo skrev:
Kollat in Corydoras Sterbai kanske?

Ja den var ju faktiskt väldigt lik:) Är de oreanga på sidan av fenorna? Gick ej att se på bilden.. Får kanske gå tebax å fråga!

Vad tror du om att blanda albinon med de andra?
#10 - 12 september 2006 13:52
Va i affären idag! D va sterbai=) tack för hjälpen!

Annons