I mitt 200-300 liters asien tänkte jag ha följande fiskblandning, kommer det funka?
2stycken Badis badis
3 marmorguramis
10 st Dvärgbotior eller 5 st Pakistanbotior
5 Otocinclus
5 Kuhlii
5 Körsbärsräkor
Jenny054 skrev:Risken finns ju att botierna äter upp dina snäckor.
Annars verkar blandningen helt ok i mina ögon.
JojjeN skrev:I mitt 200-300 liters asien tänkte jag ha följande fiskblandning, kommer det funka?
2 stycken Badis badis
10 st Dvärgbotior eller 5 st Pakistanbotior
5 Otocinclus
5 Kuhlii
5 Körsbärsräkor
Finns det någon gurami som INTE jagar sina "fruar"? Jag vill ha harmoni i akvariumet, och inte en massa guramis som slår ihjäl varandra vid varje lek.
JojjeN skrev:"Otocinclus vittatus" eller mer kända under handelsnamnet "Randig otocinclus"
JojjeN skrev:Jo, jag vet. Men är så dåligt med algätare från asien, så får hyra in dessa goa små fiskar. ;)
JojjeN skrev:Men finns några anledningar att jag valt bort siameser:
1. Älskar yngel, och sjukt snabba!
2. Blir grymt stora, dom blir störst i hela akvariumet, och det vill jag inte, att algätarna ska ta över.
JojjeN skrev:Jaså, detta har ingen annan på zoopet sagt. :confused:
Ar det sallsynt beteende eller?
JojjeN skrev:Men finns några anledningar att jag valt bort siameser:
1. Älskar yngel, och sjukt snabba!
2. Blir grymt stora, dom blir störst i hela akvariumet, och det vill jag inte, att algätarna ska ta över.
Micke_A skrev:Så grymt stora blir de ju inte, långt ifrån samma klass som många L-malar t.ex, de blir väl oftast mellan 10 och 15 cm, marmorguramina blir nog större.
oaken skrev:Hanar av alla Badis-arter håller revir som de jagar bort alla honor som inte är lekvilliga ifrån. Iofs är ditt akvarium så pass stort att det inte borde spela någon roll.