Blanda kött- och alg-ätare?

#1 - 2 februari 2007 09:22
Hej!
En nybörjare här. Har mina första malawisar nu. Röd zebra och Golden? Tycker mig ha läst någonstans att dessa fungerar bra i hop, och har fått samma info från min akvariehandlare. Men, nu läser jag på en art beskrivning att golden är köttätare? Trodde dom var "grön-ätare" båda sorterna? Finns det olika sorters golden?
Matar dom med granulat (med spirulina) men skulle vilja göra räkmix. Hade då tänkt göra en med mycket ärtor och spenat, men vad tycker golden om det i så fall...
Tacksam för åsikter och tips../C
#2 - 2 februari 2007 09:39
Både våra golden och våra rödsebror gilalr våran köpta röda räxmix. Man bör mata med röd mat så att rödsebran blir så röd och fin som möjligt
#3 - 2 februari 2007 10:06
Tack, visste inte att man kunde köpa räkmix! Är den avsedd för kött eller algätere?
#4 - 2 februari 2007 10:24
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Både golden och rödzebran är ju Mbunas. Här kan du läsa om släktet och vad för foder som passar[/COLOR][/FONT]
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=67
#5 - 2 februari 2007 10:28
räkmix med ca hälften grönt o hälften räkor brukar funka bra
#6 - 2 februari 2007 10:33
Tack! Har läst varenda Zoopet-sida tror jag. Blev bara lite förvirrad när jag läste att Golden var köttätare. Men,men, dom tycks ju fungera ihop i alla fall mina fiskar! Kul det här och tack för tipsen! /C
#7 - 2 februari 2007 10:44
c-stina skrev:
Tack! Har läst varenda Zoopet-sida tror jag. Blev bara lite förvirrad när jag läste att Golden var köttätare. Men,men, dom tycks ju fungera ihop i alla fall mina fiskar! Kul det här och tack för tipsen! /C

Ja men röd sebran säger inte nej till ett yngel eller en guppy som mellanmål så ren algätare är den inte:)

Annons