Fundera på det här med sand.
Blästersand? Ciklidgrus?
Skulle inte någon kunna lägga upp en bild på erat kar med blästersand i?
Skulle vara riktigt schyst.
Tack :)
hannesc skrev:rådasand är egentligen bara dyrare blästersand. ingen större skillnad alls i varken färg eller strl. så jag säger go for blästersand. 5 gånger billigare typ.
hannesc skrev:va?! jag tytcker det knappt är nån skillnad alls. iaf inte den jag tittat på.
källebacken skrev::D jo men sanden kommer att rinna ner mellan det grövre gruset ;) så det kommer att sluta med att du har sand i botten och grus överst..:) om du tar ur allt och tömmer ur en del vatten går det lättare att fånga fisken....:)
Avions skrev:Kan man inte tömma relativt mycket vatten och liksom lägga på blästersand på gruset jag har utan att tömma karet. Snälla säg att det går så jag slipper jaga fiskar:p får nästan hjärnblödning av tanken....
drlavey skrev:Jag var runt och frågade lite idag och det verkar som de 2 fiskaffärer som faktiskt kan något i staden är överens om att man får problem med syresättningen i sanden när den är så liten som blästersand, hittar de bara på eller finns det någon sanning i det?
drlavey skrev:Förökar sig de någe?
Stefan_olausson skrev:Köpte julas till mitt nya 400l och en säck på 25 blandat med ca 5kg rådasand blev helt perfekt. Dammade inget alls och la sig på mindre än en timma. Betydligt billigare än att köpa dyr sand i akvariebutiken och jag skulle inte se någon skillnad.
Ciklidi skrev:Ni som använder blästersand har ni inga problem med svart sand som luktar skunk?
Det måste ju bli väldigt tätt i sanden och dålig vattencirkulation i den och då måste det nästan bli ett akvarium som luktar skunk!
Ciklidi skrev:Risken är att blästersanden efter hand blandar sig med gruset och du får gruset övert inna det är klart!
Men jag är inte säker men risken finns!