Blästersand, använt...farligt?

#1 - 16 oktober 2007 17:09
Här kommer en kanske helt dum fråga men ändå...
Jag har fått femtio kilo blästersand som jag tänkt ha i mitt akvarium, insåg dock när jag fått hem det att det måste vara färgflingor i det *suck*
Är det något fiskarna kan må dåligt över, borde jag kanske vara på den säkra sidan och köpa mig helt nytt? :confused:
#2 - 16 oktober 2007 17:13
Det är alltså använd blästersand du fått tag på?? Inte oanvänd i säck..//Annie
#3 - 16 oktober 2007 17:17
Nej, det är använd blästersand...
Maffia666
#4 - 16 oktober 2007 17:41
Bubbelinan skrev:
Här kommer en kanske helt dum fråga men ändå...

Jag har fått femtio kilo blästersand som jag tänkt ha i mitt akvarium, insåg dock när jag fått hem det att det måste vara färgflingor i det *suck*

Är det något fiskarna kan må dåligt över, borde jag kanske vara på den säkra sidan och köpa mig helt nytt? :confused:
Köp ny sand det kostar inte så mycket, jag skulle inte chansa när blästersand är så billigt.:)
#5 - 16 oktober 2007 17:53
Jag kan vara beredd att hålla med maffia om detta, annors är det en väldigt nogrann sköljning vi talar om..//Annie
#6 - 16 oktober 2007 18:11
Jo jag antar att ni har rätt, det var väl latmasken i mig som ville att ni skulle säga att det är okej *skrattar* Men jag får säkerligen mindre problem om jag köper ny sand! :)
#7 - 16 oktober 2007 21:08
En liten fråga bara, klumpar sig blästersand så man måste röra om i det ofta eller håller det sig som sand så att säga?
#8 - 16 oktober 2007 22:04
Fridas skrev:
En liten fråga bara, klumpar sig blästersand så man måste röra om i det ofta eller håller det sig som sand så att säga?

Den "beter" sig som vanlig fin sand dvs den klumpar sig inte :)

Annons