blästersand till diskus?

#1 - 8 mars 2010 17:37
är det okej att ha blästersand till diskus?

Hade det nyligen till mina malawi, och funderar på att ha kvar den till dom. Går det? det är den blästersanden från jula...

Funderade på att blanda den kanske med nån vit sten...
#2 - 8 mars 2010 18:33
Jessi_86 skrev:
är det okej att ha blästersand till diskus?

Hade det nyligen till mina malawi, och funderar på att ha kvar den till dom. Går det? det är den blästersanden från jula...

Funderade på att blanda den kanske med nån vit sten...

Julas filtersand från Råda funkar fint till diskus. Har den själv.:)

//Roger
#3 - 8 mars 2010 19:41
lofstrog skrev:

//Roger

är filtersand samma sak som bläster?
Tänkte annars tar jag vanlig rådasand om de inte går att ha...tänkte om det är för finkornigt? eller kan dom ha sand?
#4 - 8 mars 2010 20:12
lofstrog skrev:

//Roger

aha de va det :p kikade på jula nyss. Men är det den du menar från råda som du sa? om man söker på filtersand på deras sidan kommer det bara upp en. Och de är den ja har med..
#5 - 8 mars 2010 21:46
Jessi_86 skrev:
aha de va det :p kikade på jula nyss. Men är det den du menar från råda som du sa? om man söker på filtersand på deras sidan kommer det bara upp en. Och de är den ja har med..

När jag köppte fanns det bara en att välja på. På hemsidan visas den som filtersand men på påsarna står det Rådasand 0,2-0,7mm. Blir kanonsnygg. Inte helt kritvit utan snyggt sandfärgad om du förstår hur jag menar.;)

//Roger
#6 - 9 mars 2010 08:42
lofstrog skrev:
När jag köppte fanns det bara en att välja på. På hemsidan visas den som filtersand men på påsarna står det Rådasand 0,2-0,7mm. Blir kanonsnygg. Inte helt kritvit utan snyggt sandfärgad om du förstår hur jag menar.;)

//Roger

Brogårdsand står det väl?
#7 - 9 mars 2010 10:19
Ouscazz skrev:
Brogårdsand står det väl?

Tror faktiskt det var Råda. Hmm minnet är kanske inte det bästa. Får kolla på säckarna som jag har över där hemma efter jobbet.

Edit:

Så klart har du rätt Mats.:d Det är brogårdssand. Trots allt så blir det snyggt.:)

//Roger

Annons