Blev Varnad av KJELL utan egentligen en riktig anledning.

Scslar
Banned
#1 - 8 januari 2011 00:20
Skum grej hände mig häromdagen,jag blev Varnad av KJELL när jag svarade på hur man typ sköter sina Skalarer och får dom att växa. Jag svarade med min expertis då jag haft Skalarer i ca 25 år..i olika akvarium kan jag tillägga..små som stora.Medlemmar hörde av sig i PM och ville ha mina tips Jag skrev att det finns ingen skillnad på Skalarerna oavsett om de växer i små eller stora akvarium. Vissa medlemmar började då skriva om sina egna Skalarer och deras uppväxt,de beskrev dom som typ ca 1.5 år som max..en som handskats med Skalarer vet att 1.5år är INTE en fullvuxen Skalar. Men detta fick jag skit för när jag påpekade detta. Flera av GULDMEDLEMMARNA ( som betalat för sitt uppehälle här ) skrev om deras 0.5 - 1.5 års Skalarer. Jag påpekade att Skalarerna visar sitt rätta humör när de är fullvuxna, typ vid 3 år.Detta ohörsammas av KJELL givetvis eftersom Guldmedlemmarna drar in cash till honom. Jag VET ALLT som finnes att veta om Skalarer, men ändå får amatörerna KJELL på sin sida. Hur e detta möjligt ? Min teori är ju givetvis att KJELL vill ha in sina cash för medlemmarna..allt annat är ju helt orealistiskt.Jag betalar inget men får en varning? Det finns alltid undantag i allt,men på detta otrevliga sätt vill jag nu att KJELL tar tillbaka sin Varning och ber om ursäkt för sitt hastiga beslut. Jag dör inte av att han utesluter mig från detta i normala fall bra Forum... ('''' '' '''' '''' ' '') ..men det är sättet han Varnar mig för som jag tycker är under all kritik. Tack för mig.
#2 - 8 januari 2011 00:26
Du tycker att det var konstigt att du fick en varning. Du var väldigt nära personangrepp och hade en allmänt otrevlig ton och inställning som förlöjligade flertalet medlemmar här.
#3 - 8 januari 2011 00:27
Blev du varnad efter alla de trevliga orden du skrev? Det var konstigt...eller;)?
Jag tror inte du blev varnad för att vi är guldmedlemmar och du inte är det, utan att du kanske inte var så smidig i ditt ordval. Du är säkert jätteduktig om du får säga det själv, men det är ingen som lyssnar på dig när du använder det språket som du gjorde.
Så ta det lite lugnare så blir det säkert finemang av alltihopa:)!
Scslar
Banned
#4 - 8 januari 2011 00:35
peka ut de otrevliga orden tack
Scslar
Banned
#5 - 8 januari 2011 00:37
hade jag varit Kjell så hade jag nog oxå bannat o kickat de som inte betalar för sig...eller? Money Talks har jag hört
#6 - 8 januari 2011 00:37
De orden är borta som tur är. Detta är ett barntillåtet forum och många av de orden du skrev och påhopp hör inte hemma här.
Scslar
Banned
#7 - 8 januari 2011 00:39
ansjo skrev:
De orden är borta som tur är. Detta är ett barntillåtet forum och många av de orden du skrev och påhopp hör inte hemma här.

men erat skit som ni skrev då?..Har du/ni problem med att jag vet bättre om just Skalarer som var omtalsämnet?
Scslar
Banned
#8 - 8 januari 2011 00:41
Kjell da Man..raderade mest det jag skrev..men det var därför att han som ni alla andra vet, Jag VET allt om Skalarer o ni vet..nja...sådär jättelite... eller? Hoppas ni inte går till läkaren när ni e sjuka..han kanske vet mindre än er?
#9 - 8 januari 2011 00:42
Nejdå, du är säkert jätteduktig om du själv får säga det:).
Men det kanske inte kom någon skit från mer än ett håll;)? Kan du inte lämna det bakom dig och se framåt istället, det finns säkert någon som du kan hjälpa:).
Scslar
Banned
#10 - 8 januari 2011 00:43
lillfrasse skrev:
Du tycker att det var konstigt att du fick en varning. Du var väldigt nära personangrepp och hade en allmänt otrevlig ton och inställning som förlöjligade flertalet medlemmar här.

Om jag kan svaret på deras frågor..och de fortsätter att säga emot..vad ska man svara då?
Scslar
Banned
#11 - 8 januari 2011 00:45
ansjo skrev:
Nejdå, du är säkert jätteduktig om du själv får säga det:).

Men det kanske inte kom någon skit från mer än ett håll;)? Kan du inte lämna det bakom dig och se framåt istället, det finns säkert någon som du kan hjälpa:).

men lille pojke..det var ju ni ..ni okunniga som frågade efter hjälp..inte var det jag inte lille pluttefnask.
Scslar
Banned
#12 - 8 januari 2011 00:47
Nejdå, du är säkert jätteduktig om du själv får säga det[:)] <----- nu har du sagt det 2ggr...det ela trakkasition väl?? KJELL !! killen TRAKKASSERAR MIG! Varning eller klapp på Axeln? Ah..just det jag..han BETALAR för det =)
#13 - 8 januari 2011 00:48
Hmm, iofs är jag över 40, men minnet är inte så dåligt ännu så jag inte skulle komma ihåg om jag frågat något. Har du en länk till min fråga?
Och puttefnask är jag inte;). Inte liten pojke heller, men jag tackar för komplimangen:).
#14 - 8 januari 2011 00:48
Asså... Kjell äger den här siten. Det är hans personliga egendom, som han låter dig använda gratis. Att offentligt gnälla över att den som äger forumet privat har varnat en i email är alltså inte en bra idé, även om vi alla höll med dig skulle det inte spela någon roll - för det är hans forum.

Mitt tips: släpp saken och gå vidare.
Bilagor:
Scslar
Banned
#15 - 8 januari 2011 00:49
Ansjo, du som är en gammal trotjänare och betalar för ingenting..hur känns det? Jag byter nick och IP o kommer in med min profession igen..Alles gutt eller vad? =)
Scslar
Banned
#16 - 8 januari 2011 00:50
Azur skrev:
Asså... Kjell äger den här siten. Det är hans personliga egendom, som han låter dig använda gratis. Att offentligt gnälla över att den som äger forumet privat har varnat en i email är alltså inte en bra idé, även om vi alla höll med dig skulle det inte spela någon roll - för det är hans forum.

Mitt tips: släpp saken och gå vidare.

men WOW..kanske du ska lägga dig ner igen?
#17 - 8 januari 2011 00:50
Scslar skrev:
men lille pojke..det var ju ni ..ni okunniga som frågade efter hjälp..inte var det jag inte lille pluttefnask.

Det var nog nattens bedrift du har nu lyckats kala en av forumets duktigaste lille pojk och okunnig och pluttefnask i ett inlägg det är en bedrift. Kan du komma upp ur sandlådan så kan vi kanske lära oss av din 25+ expertis i scalar ämnet.
Scslar
Banned
#18 - 8 januari 2011 00:52
Azur: jag har skrivet till Kjelle 2 ggr nu..1 gång när han var inne,men han orkade väl inte att be om förlåtelse då..sen nu en senare gång..Jag tar inte skit av skit..nån måtta får det väl vara..synd bara på dom som väntar på mina mezz om Skalarer..men det e ju ni o Kjelle som sabbat.
#19 - 8 januari 2011 00:52
Jag betalar för att jag tycker det är värt det, och det är helt frivilligt:). Några av mina bästa vänner har jag träffat härigenom och varför skulle det vara så farligt?
Nej, jag tror det hade varit bättre om du hade lagt det bakom dig utan att skaffa fler ovänner och istället försöka hjälpa andra om det är det du vill:).
#20 - 8 januari 2011 00:52
Scslar skrev:
men WOW..kanske du ska lägga dig ner igen?

Hahaha hur kan Kjell ha varnat ett sånt här charmtroll?

Kör hårt polarn. Vi ses inte igen.
Scslar
Banned
#21 - 8 januari 2011 00:54
lillfrasse...varför måste du bli brun om nosen när man nämner Ansjo? kan du inte stå upp själv?
Scslar
Banned
#22 - 8 januari 2011 00:54
Azur skrev:
Hahaha hur kan Kjell ha varnat ett sånt här charmtroll?

Kör hårt polarn. Vi ses inte igen.

läs igen vad jag skrev om det ;)
Scslar
Banned
#23 - 8 januari 2011 00:56
ansjo skrev:
Jag betalar för att jag tycker det är värt det, och det är helt frivilligt:). Några av mina bästa vänner har jag träffat härigenom och varför skulle det vara så farligt?

Nej, jag tror det hade varit bättre om du hade lagt det bakom dig utan att skaffa fler ovänner och istället försöka hjälpa andra om det är det du vill:).

håller faktiskt med dig,men jag kom inte hit för vänners skull, såg en insändare o ville hjälpa..se vad som hände istället =)
Scslar
Banned
#24 - 8 januari 2011 00:58
jag ber inte om ursäkt för något,allra minst till KJELL, jag svarade på ett inlägg, resten svarade emot..ni vet inget..jag vet mest...jag fick Varning hahahaha...is this real?
#25 - 8 januari 2011 00:59
Scslar skrev:
lillfrasse...varför måste du bli brun om nosen när man nämner Ansjo? kan du inte stå upp själv?

För du förolämpar honom gång på gång man behöver inte stå alla gånger man kan sitta också ensam behöver man heller inte heller vara. Men jag kan släppa det om du kan så kan vi snacka lite scalarer.
#26 - 8 januari 2011 00:59
Jo, men du svarade helt galet i den frågan i mina och andras ögon. Får du då ett ifrågasättande på ditt råd så vräkte du ur dig en massa inägg som var bland de otrevligaste jag läst på länge, och då finns risken att man bli varnad.
Hade du istället bemött frågan på ett konstruktivt sätt hade du dels kanske fått folk att lyssna på dig, och dels kanske fått in andra tankesätt i frågan:).

Vänner kan man aldrig få för många!
#27 - 8 januari 2011 01:00
Scslar skrev:
håller faktiskt med dig,men jag kom inte hit för vänners skull, såg en insändare o ville hjälpa..se vad som hände istället =)

Jo, men du svarade helt galet i den frågan i mina och andras ögon. Får du då ett ifrågasättande på ditt råd så vräkte du ur dig en massa inägg som var bland de otrevligaste jag läst på länge, och då finns risken att man bli varnad.
Hade du istället bemött frågan på ett konstruktivt sätt hade du dels kanske fått folk att lyssna på dig, och dels kanske fått in andra tankesätt i frågan:).

Vänner kan man aldrig få för många!
Scslar
Banned
#28 - 8 januari 2011 01:03
lillfrasse först: jag kommer av någon konstig anledning bli bannad här..fråga mig inte varför..men när det e krig så måste du strunta i TV-filmerna där de skriker : -All 4 - 1..tyvärr lillfrasse,det e bara film...lämna det o väx upp..o nu till Ansjovisen...
#29 - 8 januari 2011 01:06
Scslar skrev:
lillfrasse först: jag kommer av någon konstig anledning bli bannad här..fråga mig inte varför.....

Det låter som om du varit med förr;)?
Äh, släpp det nu och gå vidare. Du kan säkert mer saker än om skalarer:)?
Scslar
Banned
#30 - 8 januari 2011 01:06
Ansjo : Om någon frågar mig på det sätt som jag skriver till dig här och nu..helt vänskapligt,så svarar jag tillbaka på samma sätt. Jag e varken dum i huvet eller bryskt eller barbarisk av mig, jag läser av frågan och svarar på samma vis som frågan är ställd. Inget konstigt alls i MINA ögon....
Scslar
Banned
#31 - 8 januari 2011 01:08
Ansjo..du svarade på lillfrasses svar..tror du att KJELLEMANNEN blir SNE NU ?
#32 - 8 januari 2011 01:08
Gott, då är det bara att fortsätta på den inslagna vägen:)!
Scslar
Banned
#33 - 8 januari 2011 01:09
KJELLEMAN ! kan du ta bort skägget ur dina ögon och kanske gå ner på knä och förlåta mig nu när bevisen ligger framför dina fötter?
#34 - 8 januari 2011 01:10
Scslar skrev:
Ansjo..du svarade på lillfrasses svar..tror du att KJELLEMANNEN blir SNE NU ?

Vad menar du? Får man inte citera ett svar till någon annan? Hmm, det visste jag inte;).
Scslar
Banned
#35 - 8 januari 2011 01:10
fullt allvar..att jag inte skriver fula ord och lite annat berors ju enbart på att jag litar ju inte på att ni e över 11 år grabbar =))
#36 - 8 januari 2011 01:11
Scslar skrev:
lillfrasse först: jag kommer av någon konstig anledning bli bannad här..fråga mig inte varför..men när det e krig så måste du strunta i TV-filmerna där de skriker : -All 4 - 1..tyvärr lillfrasse,det e bara film...lämna det o väx upp..o nu till Ansjovisen...

Jag tycker det är så fint med vuxna män som gör saker tillsammans jag vill bli musketör när jag blir stor. Vad vill du bli?
#37 - 8 januari 2011 01:12
Scslar skrev:
fullt allvar..att jag inte skriver fula ord och lite annat berors ju enbart på att jag litar ju inte på att ni e över 11 år grabbar =))

Det tackar vi för:).
Scslar
Banned
#38 - 8 januari 2011 01:13
hahahahah...gillar dig lillfrasse =)
Scslar
Banned
#39 - 8 januari 2011 01:14
vart har din tjej/kille/fru köpt dig ? =)) Vill ha en =)
Scslar
Banned
#40 - 8 januari 2011 01:15
Ansjo.....ja jisses
Scslar
Banned
#41 - 8 januari 2011 01:16
vet ni vad..slängde ner 15 !! red belly pirajjor i karet igår =) har ca 20 fiskar runt 7000kr i det redan =)
Scslar
Banned
#42 - 8 januari 2011 01:17
vill ni veta hur pirayor funkar?
#43 - 8 januari 2011 01:17
Kul, hur funkar de ihop med dina skalarer?
Scslar
Banned
#44 - 8 januari 2011 01:18
they dont eat if they dont like the meat :P (dont steal it) TM
Bilagor:
Scslar
Banned
#45 - 8 januari 2011 01:19
ansjo skrev:
Kul, hur funkar de ihop med dina skalarer?

kul du e vaken...vet du vad..Scalarerna har minskt med 4st =(
Scslar
Banned
#46 - 8 januari 2011 01:19
silverhajarna har kraftiga bett i stjärtfenorna =(
Scslar
Banned
#47 - 8 januari 2011 01:20
asså,jag fattar ingenting...dom får ju flingmat =(
#48 - 8 januari 2011 01:21
Ja hur funkar dom kan man handmata dem?
#49 - 8 januari 2011 01:22
Scslar skrev:
kul du e vaken...vet du vad..Scalarerna har minskt med 4st =(

Det var konstigt, jag trodde dina skalarer skulle döda alla andra fiskarna som kom ner i karet:)?
Bilagor:
Scslar
Banned
#50 - 8 januari 2011 01:23
först..säg hej till karrokaja..tyvärr,jag blev bannad =( sen..del 2 :
Scslar
Banned
#51 - 8 januari 2011 01:24
lillfrasse: klart intressant från...Japp det går utmärkt att handmata dom..se bara till att de inte biter i dina fingrar =)
Scslar
Banned
#52 - 8 januari 2011 01:24
fråga*
Scslar
Banned
#53 - 8 januari 2011 01:25
Ansjo...till dig : nanananananananana batman!!! Scalarer tillhör inte deras matbord..vad du blev loooonge feeeejs nu då?
Scslar
Banned
#54 - 8 januari 2011 01:27
Pirayor matas med levande möss eller om dom vill själv beställa..levande små blåa chinchillor =)
#55 - 8 januari 2011 01:27
Vilken av dem har flest tänder scalaren eller pirayan.
Scslar
Banned
#56 - 8 januari 2011 01:28
på så sätt så klarar sig de andra fiskarna..de äter ju inte kött vet ni väl =)..goldmembers o allt =)
#57 - 8 januari 2011 01:28
Batman? Nä, det får någon annan vara:p och den som är lång i ansiktet av oss är nog inte jag:).
Scslar
Banned
#58 - 8 januari 2011 01:28
vte ifan lillfrasse,verkar som om chinchillorna hamnar utanför Scalarernas munnar..weird...
Bilagor:
Scslar
Banned
#59 - 8 januari 2011 01:31
grabbs....jag bara skojade om detta blodbad..jag sitter ju hemma hos min bror o det e hans pirrajjoooor som dödar o lemlestar små oskyldiga gnagare :P E ni AIK:are? hihihi
#60 - 8 januari 2011 01:32
Funkar det med kallops med det laga jag igår det är ju möe meat i det?
Scslar
Banned
#61 - 8 januari 2011 01:32
annars då? livet? kärleken?
Scslar
Banned
#62 - 8 januari 2011 01:34
lillfrasse...jag har inget emot dig..du verkar faktiskt vara en hyvens kille...på fullaste allvar om du har någon /några frågor på riktit om fisk så skulle jag svara dig.
#63 - 8 januari 2011 01:41
Haha vilken otroligt givande tråd det här var då. Hade det inte varit smidigare att PM:a Kjell tillbaka?
Scslar
Banned
#64 - 8 januari 2011 01:49
Lutt skrev:
Haha vilken otroligt givande tråd det här var då. Hade det inte varit smidigare att PM:a Kjell tillbaka?

Kjell got mail long time ago....noe annat du hade på hjärtat?
#65 - 8 januari 2011 03:00
Scslar vad är ditt problem?
varför kan du inte vara lite trevligare?
#66 - 8 januari 2011 06:30
Fruktansvärt kul tråd, nästan så man undrar om du har passerat 12 år killen......suck.

Din sandlådehumor e inte ens kul ju [:(!]
#67 - 8 januari 2011 06:53
Med tanke på hans 25 års erfarenhet av scalarer så BORDE han passerat barnstadiet, men han kanske överdriver eller menar 25 hundår...;)
#68 - 8 januari 2011 07:45
Scslar är tydligen någon som gillar att slåss och ni andra ger honom eller henne eld på brasan.... :D verkligen roligt att läsa....
#69 - 8 januari 2011 07:48
PS låt oss följa HOFORS bornas aktion mot nasister på 90-talet - vänd SCSLAR ryggen och tala inte med honom så slutar Scslar med förolämpningarna. Ingen förlämpar någon om det råder tystnad eller hur... *lämnar tråden för att inte läsa fler av Scslars förolämpningar*
#70 - 8 januari 2011 08:04
022helpek skrev:
Scslar är tydligen någon som gillar att slåss och ni andra ger honom eller henne eld på brasan.... :D verkligen roligt att läsa....

Har vi tur så går han upp i rök...
Kjell Fohrman
Administrator
#71 - 8 januari 2011 10:56
Att kritisera mig är OK - men inte att gång på gång ge sig på andra genom att vara oförskämd mot dom och att i tråd efter tråd lägga in tramsinlägg som förstör trådarna.

Om personen ifråga vet mer än mig har jag inte en susning om och bryr mig inte heller om - om han har någon som helst kunskap så visas det i alla fall inte här.

Låser nu denna tråd efterom han kommer att stängas av - inte för denna tråd i sig utan av den anledning som jag anger ovan
Bilagor:

Annons