Blir alla platyhonor 6 cm?

#1 - 25 mars 2006 11:50
Hejsan

Undrar om alla platyhonor blir jättestora så småningom? Är rädd att mitt akvarium kommer att bli överbefolkat i fall alla honynglen blir lika stora som sin mamma, min fullvuxna platyhona är enorm.. tror hon är längre än 6 cm, lite svårt att mäta, sällan de står stilla i vattnet ;), men iaf, hur stora har era platyhonor blivit?
#2 - 25 mars 2006 13:34
Korallplaty blir mindre än övriga platy´s. Men det skall vara den "äkta" varianten. den med vita kanter på fenorna och lite kompaktere kropp. Sen finns det ju "ballong" varianter oxå, men dom har jag ingen egen erfarenhet av (tycker att dom é såååå fula och simmar väldigt klumpigt) men teoretiskt så borde dom bli ganska korta i kroppen.
#3 - 25 mars 2006 23:37
Ok, har mussepigg... men tydligen verkar det skilja sig mycket mellan olika varianter av platy hur stora de blir. Vet inte om de blir större för att jag ger för mkt mat :confused: men tror inte det. Är noga med att se att det blir lagom varje gång jag matar. När jag köpte honan tillsammans med två andra (en hane och en hona) var hon ungefär hälften så stor, men det är klart, de lär inte vara fullvuxna när de lämnar affären. Fisken blir ju inte så gammal.

Annons