Blir dom uppätna

#1 - 17 februari 2008 09:46
Hej.

Har precis sett att mina nya guppysar har ynglat av sig och tänkte nu flytta dom till mitt lilla akvarium. Nu till frågan.

Då jag redan har yngel där i från andra kullar undrar jag om jag måste flytta dom eller om dom nya ynglena går säkra däri. Ynglena är ca 1 cm.
Om jag flyttar dom gamla ynglena till det stora hur stor är risken att dom blir uppätna ?

Hoppas att någon kan svara.:)
#2 - 17 februari 2008 10:02
Det är ingen större risk att dessa blir uppätna av de andra ynglen:).
#3 - 17 februari 2008 10:52
JOOOOOOO..... jag hade platy yngel i ett lite akvarium och när jag la ner nya så sög dom bara tag i dom och käkade
#4 - 17 februari 2008 11:15
bessa skrev:
JOOOOOOO..... jag hade platy yngel i ett lite akvarium och när jag la ner nya så sög dom bara tag i dom och käkade

Åt yngel som är 1 cm upp nyfödda yngel? Tror jag inte;).
#5 - 17 februari 2008 11:58
skulle jag kunna flytta dom stora ynglena från det lilla till det stora eller blir dom uppätna då?

Har lite flytväxter där i, och några är lite större än 1 cm.
#6 - 17 februari 2008 12:07
såg precis att jag skrivit fel[:o]. Menade platy och inte guppy, vet ej vad jag fick det ifrån då jag inte ens har några guppys:confused:
#7 - 18 februari 2008 21:16
tänkte bara informera....

Flyttade över dom lite större platy ynglena från det lilla till det stora och tror nog att alla har över levt....:) missade även några av småttingarna och tror nog inte att dom skulle blivit uppätna... men gjort är gjort...:)

Annons