Blir såå trött på oseriösa köpare

#1 - 17 januari 2010 11:39
Hade bestämt med en eventuell köpare idag (ska sälja mitt 40-liters)..
Tror ni nån dök upp ? .... NÄÄ [:(!]
Det är tredje gången jag fyller karet med vatten och sitter och väntar (det har varit olika "köpare" varje gång).

Har bestämt mig nu för att det var sista gången, nästa gång någon kommer får de se ett tomt kar (f*n va jag e sur nu :()

..måste bara få avreagera mig [:o]
#2 - 17 januari 2010 11:58
Finns det verkligen så mycket folk som gör så? :s
#3 - 17 januari 2010 12:17
Det är ju inte jättesvårt att bara ringa och säga att man tyvärr ångrat sig/hittat nåt annat eller helt enkelt inte kan komma.
#4 - 17 januari 2010 12:39
Tråkigt när folk uppför sig så.. Håll det tomt & är dom intresserade och dyker upp går det fort att fylla upp ett 40 liters.
#5 - 17 januari 2010 14:36
Hur tror du det kändes att tömma ett 450l akvarium för avhämtning, ha diskus för 10.000:- inkl. malar (royalplecos m.f.) placerade i hinkar (skulle hämta nya akvariet efter att det som sålts hämtats) och ingen jävel dyker upp!! Man hade planerat, gjort klart för köparen hur allt låg till osv.. Men nä... Och efter ett antal telefonterror jagande svarade flickvän och meddelade att pojkvännen var "sjuk". :mad: Troligt...

Finns många idioter där ute, tyvärr. Nu förtiden om jag skall sälja ett akvarium tömmer jag det när köparen är på plats. Har tyvärr haft överdrivet otur många gånger när jag sålt något, oavsett om det vart pryl, akvarium eller fisk. Jag verkar vara en "idiotmagnet"... :rolleyes:
//Camilla
#6 - 17 januari 2010 18:12
C.Ciklid skrev:
Hur tror du det kändes att tömma ett 450l akvarium för avhämtning, ha diskus för 10.000:- inkl. malar (royalplecos m.f.) placerade i hinkar (skulle hämta nya akvariet efter att det som sålts hämtats) och ingen jävel dyker upp!!

//Camilla

hehe- jag hade fått värsta tuppjucket där :p
Tycket det är så nonchalant att bara strunta i att komma när man som säljare har ansträngt sig för att allt ska vara så smidigt som möjligt.

Tycker för övrigt att det är vanligt med strulpottor när man har annons inne på Blocket :mad:
#7 - 17 januari 2010 18:26
rödtoppen skrev:
hehe- jag hade fått värsta tuppjucket där :p

Tycket det är så nonchalant att bara strunta i att komma när man som säljare har ansträngt sig för att allt ska vara så smidigt som möjligt.

Tycker för övrigt att det är vanligt med strulpottor när man har annons inne på Blocket :mad:

Hehehe... Min make, som har en lååååång stubintråd, var färdig att smälla av!! En annan var färdig att krypa genom telefonluren å banka skiten ur personen som skulle köpa akvariet.

Håller med dig. Blocket är ingen lämpligt ställe att sälja något på. Framförallt inte djur! Händer många gånger att man får "brevvänner", eller totalt oseriösa köpare. Eller åxå någon som håller på å driver med en... Kan ju berätta om när jag skulle sälja min regnbågsboa. En vill köpa ormen till sin son, 8år. Ingen erfarenhet alls. En annan mailade om att hans familj ville äta upp den. Den tredje skulle frakta orm+terrarie på ett lastbils flak till G-borg mitt i smäll kalla januari... Behöver jag fortsätta... :rolleyes:
//Camilla
#8 - 18 januari 2010 13:01
Vilken otur ni verkar ha. Själv när jag sålde mina marsvin på blocket kom köparen ända från gävle och hämtade. Punktlig och bra med. :)
#9 - 18 januari 2010 17:45
Fattar inte hur man kan göra så - vi har blivit utsatta för samma sak fast tvärt om. Hade ringt på ett kar, bokat det, han skulle bara maila över kontonr så vi kunde sätta in handpenning, men det kommer inget mail så vi ringer och kollar vad som har hänt. Jo, då påstår han att ngn annan har ringt och gett ett högre bud (det var ett fast pris i annonsen, det stod inte ngt om högstbjudande) - tala om att vi blev besvikna!!!

Annons