Boesemani bilder?

#1 - 5 april 2003 16:49
Hej

Skulle bli glad om någon kunde posta en bild eller en länk till en bild på en Boesemanihona.

Eller en bra beskrivning på hur man ser skillnad på hanar och honor.

För om min teori stämmer att det är dom ej halvhalvfärgade som e honor så har ja ett rejält gäng hanar...
#2 - 6 april 2003 05:08
hej!
visst är det så att hanarna har en väldigt intensiv färgsättning i jämförelse med honorna,sen blir hanen lite större än honorna också,allra lättast att se skillnaden på dom är tidigt på morgonen när solen precis lyser i akvariumet,då brukar dom färga ut i all sin prakt.

Uffe
#3 - 6 april 2003 09:35
Tack för svaret.

Jag har 11st Boesemanier och en av dom är väldigt olik alla andra den är också gul bak o blå fram som dom andra men det gula bryterigenom det blå helavägen fram till munnen och så är den ganska låg i kroppsbyggnaden.. Jag trodde det här var en hona men det kanske inte är en Boesemani överhuvetaget....
#4 - 6 april 2003 21:36
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Tack för svaret.

Jag har 11st Boesemanier och en av dom är väldigt olik alla andra den är också gul bak o blå fram som dom andra men det gula bryterigenom det blå helavägen fram till munnen och så är den ganska låg i kroppsbyggnaden.. Jag trodde det här var en hona men det kanske inte är en Boesemani överhuvetaget....
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Det skulle kunna vara en Melanotaenia parkinsoni istället för en boesemani, deras färg slutar mer ojämnt mot framändan. Kolla följande bild: http://members.optushome.com.au/chelmon/Melanotaenia.htm

Ulla, 92-l, 350-l och 678-l akvarier samt ett 45-liters, nystartat!
#5 - 10 maj 2003 18:44
Har nu skaffat bilder på fisken i fråga kolla o säg vad ni tror det är...

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=78145&gid=78177
#6 - 15 maj 2003 16:45

Jag har 2 som ser ut som din .. ja tror det e honorna som har det utseendet.

Mvh // Spyke

Annons