Bolivianskafjärils ciklider

#1 - 21 augusti 2005 11:04
Jag har ingen aning om hur man skilljer på könen på dessa?
affären jag köpte dom av viste inte heller. eller han sa att det var ett par, men jag är nästan säker på att det är 2 hanar. dom bråkar hela tiden, har munkamper osv. jag har läst på artbeskrivningen, men jag såg endå ingen skillnad när jag gick tillbaka till affären, (på dom andra fiskarna alltså) Eller är det kanske så att dom får en kull med hannar, och nästa gång en med honor eller något liknande, om man föder upp dom i olika tempraturer?

Är det nån som vet något konkret som man kan avgöra kön med?

MVH/Josefine
#2 - 21 augusti 2005 11:41
Honorna brukar vara lite rundare om magen lite rödare. Det e det enda jag känner till
#3 - 21 augusti 2005 14:43
okej . jo jag ser ingen skillnad :(
#4 - 21 augusti 2005 21:35
Jag har samma problem, jag har fyra b.fjärilar som jag hadt i ca 2-3 månader och jag kan inte se ngn skillnad på dem. De fightas och jagar varadra hela tiden och ingen har bildat par än... Så nog är man orolig för att det bara är hannar...
#5 - 21 augusti 2005 21:51
ja kan inte se skilnad på dom när dom är små men när dom har vuxit till sig lite så får hanarna längre fenor (längst fram på ryg fenan och även bröst fenan) honorna ska väll även vara lite rundare men tycker att de är marginelt isånt fall... sen så kan de va så att du har en hona å en hane mina fajtas ganska mycke me trots att de är av olika kön..

Annons