nu börjar det närma sig med storm steg,är det någon som sitter på lite information.
27 sep.
JanneN skrev:Observera att det är en LÖRDAG och inte en söndag som tidigare...;)
Per/Haninge skrev:Det går som vanligt utmärkt att förbeställa etiketter.
Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 50 poster att sälja.
Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen.
Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan klockan 10:00-11:45 i Bollmora föreningsgård.
Detta görs genom,
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/
Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, d.v.s har du inte fått ett svar på din förbeställning, skicka en gång till.
Uppge ditt namn, tel:nr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.
Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr, samt vad det är för typ av konto/bank.
Vi kommer kontinuerligt att uppdatera antalet förbokade poster i denna tråd.
M.V.H
Bollmora akvarieklubb
Katharina skrev:Nej, men attans... Nu missar jag årets auktion också... Jag har inte lyckats ta mig dit någon gång trots att jag bor 5 min därifrån... Nu är det tjejresa till Åland 27:e.. Redan bokat och betalat.. ;) Det måste betyda något det här... :D
Larry Stockholm skrev:För att vara på säkra sidan är det nog bäst att du redan nu bokar in 2009-03-07 Storauktion
Arrangör: Bollmora Akvarieklubb
Katharina skrev:Nej, men attans... Nu missar jag årets auktion också... Jag har inte lyckats ta mig dit någon gång trots att jag bor 5 min därifrån... Nu är det tjejresa till Åland 27:e.. Redan bokat och betalat.. ;) Det måste betyda något det här... :D
Jemmba skrev:Vilken tid brukar auktionen dra igång? Är det kl 12 som utropen börjar?
Undrar för att jag har lite annat att stå i den dagen.
Är man väldigt sent ute ifall man skulle komma vid 2-3tiden?
fairing skrev:ja nu e det inte änns en vecka kvar tills det smäller.vad kommer ni ha med till försäljning.jag hoppar nog att sälja något.men är nyfiken på vad som kommer serveras
evus skrev:Har du tips på parkeringsplats:confused::confused: Sist var det svårt. //Eva
maggan55 skrev:Hur dags börjar det?
Mobster skrev:Hur många poster var det?
Personligen tycker jag det är köparens marknad,om man kan få ett helt stim för samma pris som för en i en affär;), självklart vill väl alla få ut så mycket av det som dom lagt så mycket tid och pengar på, Det gick isf begagnade knappt använda yterfilter i dag som kostar minst det tiodubbla ute i butik nya!, så att säga att det är säljarens marknad tycker jag faktiskt är helt fel;)
Var det uppdelat till säljarens fördel även detta år? Förra året kunde man halverat antalet poster om säljarna inte velat ha så mycket pengar som möjligt genom att dela på stim och grupper.
En bra grej hade varit om utropen skett i nummerordning så att man inte behöver sitta och vänta på att fisken ska ropas ut utan vågar gå runt och kika på fast bordet etc
JanneN skrev:Bra ide, men omöjligt att genomföra, om ett par storodlare bokar bland dom första, får man sitta och lyssna på utrop av tex svärdbärare i 1½ timme, det finns några storodlare som har fler än 150 poster;)
fairing skrev:ja det va mycke som gick för 40kr.fick ett par ancistrus spec för 90kr.fasta bordet va ingen höjdare tyckte jag.men det va jätte bra med 2 utropare det gick mycket fortare så.tack för en kanon dag nu laddar jag till i februari när det är nästa för spångas kan jag ej gå på.
Nitra98 skrev:Ja men vadå, då vet man ju att man kan göra något annat just den 1½ timmen i stället för att sitta låst.
SandraW skrev:Jaha, då har man provat lysrörsrampen som man köpte och funkade den? Inte det.. lagom roligt.
SandraW skrev:Månadsmöte kommer jag nog inte komma på, tyvärr :) Känner mig lite malplacerad i akvariekretsar som tjej och 17 år, haha...