Bollmora-auktionen

#1 - 25 februari 2012 20:22
Sålde smycketetror och galaxy-danios, impulsköpte 2+3 liberty-mollies och 1+2 Cyprichromis leptosoma 'malasa'.
Liberty-mollyna är enorma, nästan lika stora som Cyprichromisarna, ser pigga ut. Cyprichromis-hanen är lite hängig, men kryar nog på sig.
#2 - 26 februari 2012 12:08
Libertymollys har jag haft lite funderingar på att skaffa själv. Tycker de är riktigt fina!! "Malasa" var inte heller fy skam. Man skulle kanske bege sig till Bollmora auktion nästa gång det är. Verkar som man kan få tag på en del smått och gott där.
#3 - 26 februari 2012 13:18
Det är lustigt hur auktionen är olika varje år.

I år var det otroligt mycket fina & ovanliga vildformer av levandefödare på auktionen, har aldrig sett så många. Jag bjöd på ett antal olika, t.ex. Xiphophorus clemenciae, men de jag ville ha blev dyra. Det ropades också ut ett gäng goodeider, t.ex. regnbågsgoodeid, men jag törs inte köpa goodeider - jag har haft Xenotoca eiseni, som var fullständigt vansinniga fenbitare, och vill inte ta risken att andra goodeider är likadanan.

Corydoras fanns det också otroligt mycket & många av. Tillochmed Corydoras hastatus dök upp, men blev i slutänden för dyra för mig.

I år var det istället tunt med ciklider. Det fanns en ensam Krobia xinguensis, några skojiga Apistogramma och lite skalarer och malawi, i övrigt var det nästan tomt. Jovisstja, en hel lekgrupp (fem könsmogna men inte fullvuxna fiskar) av frontosa gick för, tror jag det var, 300 spänn - jag verkligen led med säljaren.
#4 - 26 februari 2012 13:41
Regnbågsgoodeid skulle jag gärna fått med mig hem! De var riktigt tjusiga! Och hastatus har jag vart på jakt efter i över ett år men aldrig lyckats fått tag i. :(

:eek: 300 spänn!!! Uj... köparen måste måste ha hjulat av glädje!!
#5 - 27 februari 2012 00:02
Jag förmodar att en viss Herr Knutsson låg bakom den stora mängden ovanliga levandefödare?
#6 - 27 februari 2012 02:34
@oaken: Jajamensan.
#7 - 27 februari 2012 09:45
Och nu finns en försvarlig mängd levandefödare, bl a clemenciae hos fru Lindqvist...
Azur du får följa med till Poecilia Scandinavias nästa weekendträff 2013 i Norge. Förra året i Varberg var det en absolut enastående auktion med levandefödare.
#8 - 27 februari 2012 09:46
Hastatus finns regelbundet på Lagret och ibland hos Janne.

Annons