Börjat titta efter begagnade akvarium på blocket, hittat ett på ca 30Liter inkl pump/filter, lysrör o sten...Oki kanske inte så stort, men en början mot de jag har nu.=)
haha okii, vad har du för fiskar då? ja jag tänkte att fiskar, de kan jag skaffa är ju inte så svårt (omman gämför me andra djur) meeen fel hade jag, blir super orolig då jag ser att nån av dom e lite hängig..så dom e mina små älsklingar =)
Kolla med din närmsta djuraffär om de kanske har något bra erbjudande.
På Arkens Zoo har jag köpt på erbjudande 43l akvarium med pump,doppvärmare, håv och 100:- fisk/växter för 799:- Jättebra pris och allt ingick.
Det är alltid bra att ha större kar just för vattnets skull.
Själv startade jag mitt första för ca 2 mån sedan 112l efter ett par veckor har jag nu två ett på 43l och har beställt ett idag på 19l som ska agera "sjukhus" när ngn blir sjuk. Jag fick höra när jag skulle börja att mindre än 112 är svårt så vi får se hur det går....
jag har ett 40L yngel kar som jag tycker är myyycket svårare o jobbigare att sköta än mitt 350L o 170L. jag avråder dig 30L o tycker du ska köra större.
Jag började med 112 och önskar nu att det var dubbelt så stort;)
Jag har en 43:a som är nystartad så vi får se hur det går..
Jag har även beställt ett så litet som 19l fast det ska bara tjäna som "sjukkar" ifall någon blir dålig.
Jag har nog inte sett något på 30l någon stans..Du får leta vidare:)