Bort med gamla annonser?

#1 - 7 februari 2008 12:05
[SIZE=3][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Borde det inte vara läge att ta bort annonser inskickade under 2006 nu?[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kanske till och med de inskickade före sommaren 2007….[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Annons delen känns nästan lite oseriös med annonser som är inlagda för över ett år sedan. [/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan kanske vara ok under fiskar/växter köpes men den som ville köpa ett akvarium hösten 2006 har säker skaffat sitt akvarium nu, eller tröttnat.[/SIZE][/FONT]
[/SIZE]
#2 - 7 februari 2008 12:10
Fast det kan man ju inte bara ta för givet. Jag har en gammal annons. Men eftersom det som står i den fortfarande är aktuellt får den ligga kvar. Ska jag behöva lägga in en ny bara för att jag inte fått allt sålt?
#3 - 7 februari 2008 12:18
Eurydike skrev:
Fast det kan man ju inte bara ta för givet. Jag har en gammal annons. Men eftersom det som står i den fortfarande är aktuellt får den ligga kvar. Ska jag behöva lägga in en ny bara för att jag inte fått allt sålt?

Ärligt talat tror jag att du har större chans att få dina grejer sålda om du uppdaterar din annons med vad som finns kvar och sätter in den på nytt.

Notera att rubriken är ställd som en fråga:)
#4 - 7 februari 2008 12:23
Jo det är möjligt. Fast hur svårt är det att maila och fråga annonsören om det man vill ha finns kvar eller det man vill bli av med fortfarande önskas?
Alltså...mitt svar på din fråga: Nej, jag tycker det är bra att man själv tar bort sin annons när den blivit inaktuell.
#5 - 7 februari 2008 12:45
Eurydike skrev:

Alltså...mitt svar på din fråga: Nej, jag tycker det är bra att man själv tar bort sin annons när den blivit inaktuell.

I princip håller jag med dig!

Men de personer som har dåligt minne eller inte bryr sig, ska deras gamla annonser finnas med för alltid?

Vore det inte bra om det fanns en regel som sa att en annons försvinner efter ett år?

Men andra ord, byt ut alternativet inget utgångsdatum mot x antal månader.

De som idag har annonser som är äldre än x antal månader får ett pm om att det är dags att förnya sin annons eftrsom den gamla kommer att raderas.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 7 februari 2008 12:48
c90368 skrev:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Borde det inte vara läge att ta bort annonser inskickade under 2006 nu?[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kanske till och med de inskickade före sommaren 2007….[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Annons delen känns nästan lite oseriös med annonser som är inlagda för över ett år sedan. [/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan kanske vara ok under fiskar/växter köpes men den som ville köpa ett akvarium hösten 2006 har säker skaffat sitt akvarium nu, eller tröttnat.[/SIZE][/FONT]

[/SIZE]

Håller med - när man lägger in annonsen så markerar man ju också hur länge den skall ligga kvar, men tyvärr verkar inte denna funktion fungera.
Jag har påmint Christian om detta ett par gånger, men tyvärr verkar det vara svårt att lösa detta problem.

Det hade väl inte gjort något om alla (eller åtminstone de flesta) plockade bort sin annons när den inte var aktuell längre, tyvärr är det få som gör detta och därmed kommer det att ligga med en massa gamla inaktuella annonser.
#7 - 7 februari 2008 12:50
Instämmer med några övriga - annonserna bör raderas automatiskt efter x antal månader (3? 4?). Vill man ha kvar sin annons, kan man kanske lägga in den igen.
#8 - 7 februari 2008 12:58
c90368 skrev:
I princip håller jag med dig!

Men de personer som har dåligt minne eller inte bryr sig, ska deras gamla annonser finnas med för alltid?

Vore det inte bra om det fanns en regel som sa att en annons försvinner efter ett år?

Men andra ord, byt ut alternativet inget utgångsdatum mot x antal månader.

De som idag har annonser som är äldre än x antal månader får ett pm om att det är dags att förnya sin annons eftrsom den gamla kommer att raderas.
Det vore ju bra med ett PM eller ännu bättre ett mail efter en viss tid, så kunde man enkelt välja om man vill förnya eller ta bort sin annons.
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 7 februari 2008 13:02
Eurydike skrev:
Det vore ju bra med ett PM eller ännu bättre ett mail efter en viss tid, så kunde man enkelt välja om man vill förnya eller ta bort sin annons.

Om det går att lösa så vore det ju kanon - men eftersom det ju uppenbarligen verkar vara himla jobbigt att ens lösa en automatisk borttagning efter en tid så verkar det ännu osannolikare att detta går att lösa.
#10 - 7 februari 2008 13:32
Om det går att lösa så vore det ju kanon - men eftersom det ju uppenbarligen verkar vara himla jobbigt att ens lösa en automatisk borttagning efter en tid så verkar det ännu osannolikare att detta går att lösa.
Drömma kan man ju alltid ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 7 februari 2008 14:03
Eurydike skrev:
Drömma kan man ju alltid ;)

Ja vad vore livet utan dom:D
#12 - 7 februari 2008 14:52
Kjell en enkel lösning är ju att annonsören 1 gång på 2 månader måste verifiera att annonsen ska vara kvar. Om det inte verifieras så tas tex annonsen bort 1 vecka efter verifieringspåpekningen.

Man kan skicka epost till användarens hotmail lixom.

Detta är väll inte så svårt att styra upp kanske :)
#13 - 7 februari 2008 14:53
Me and my superbrain , autografer någon? :D
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 7 februari 2008 14:59
Amaro skrev:
Kjell en enkel lösning är ju att annonsören 1 gång på 2 månader måste verifiera att annonsen ska vara kvar. Om det inte verifieras så tas tex annonsen bort 1 vecka efter verifieringspåpekningen.

Man kan skicka epost till användarens hotmail lixom.

Detta är väll inte så svårt att styra upp kanske :)

En förutsättning är att det sker automatiskt och som jag skrev ovan - när det t.o.m. verkar var svårt att få automatiken att fungera när det gäller att ta bort gamla annonser då är det ju knappt troligt att detta funkar
admin
Christian Alfredsson
#15 - 7 februari 2008 17:07
Jag ska inom kort flytta Zoopet till en ny server. Efter det så ser vi om det funkar bättre. Hjälper inte det så gör jag en egen snurra som raderar posterna i databasen.

Annons