På det andra röret trör du slangen på ifrån luftpumpen,varför har du köpt en Cirkulationspump?eller det är inte till skålen kanske vad vet jag.Stoffz skrev:Hej, jag har köpt ett bottenfilter och en cirkulationspump. Från bottenfiltret är där två rör. På ett rör sitter en kapsel med kol men vad ska vara på det andra röret?
Tack nästan jag blev lite orolig där att du hade köpt fel;):DNu placerar du bottenfiltret på Botten och sen strör du sten på inte så finkornigt utan det måste vara lite grövre så det inte åker imellan ner till botten i själva kapslen på filtretStoffz skrev:eller kanske inte cirkulationspump men den du rekommenderade Patrik :)
Det går bra det gjorde jag vid nåt kar har jag för mig.Stoffz skrev:men rören från bottenfiltret är lite för långa kan jag kapa dem lite?
Bara roligt att hjälpa till,bara att ställa fler frågor här på Zoopet om du behöver hjälp här är en hel del som kan hjälpa till:)Stoffz skrev:hehe :D tack för alla svar speciellt till dig Patrik utan dig hade det inte gått ;)
Det skulle ha funkat,problemet med det som jag ser är den dagen man måste slamsuga filtret på botten det kan bli lite problem om man nu har skaffat sig en massa växter en massa Räklingar som springer överallt men det funkar helt klart men praktiskt Nja jag hade avstått,men jag har inte testat själva så funkar det så är det ett sätt:)Stoffz skrev:Jag hade tänkt köpa en sån stor vas som du har sen:) funkar dessa grjerna då?
I en akvarieaffär en vanlig luftslang ska du ha tar någon bild på det hela så som det kommer se ut för dig.Stoffz skrev:AAAAAaa! :P Var skaffar man sån?
Roligt att du fick igång det:)hur många har jag inte aning vad man kan ha i men ett gäng dem lär få en massa Räklingar så du storknar;):Ddra upp en bild vet jag så vi får se skapelsen:)Stoffz skrev:Skulle bara meddela att allt är på plats och funkar fint :) Hur många räkor kan jag ha i en 13 L skål?